نفت برای رقابت با انرژی‌های تجدیدپذیر باید کمتر از ۲۰ دلار شود

يک بانک فرانسوي اعلام کرد که با قيمت کنوني نفت، انرژي باد و انرژي خورشيدي مي‌توانند هفت برابر بنزين انرژي مفيد براي خودروهاي برقي توليد کنند .

مارک لوئيز، از مديران بانک فرانسوي بي‌ان‌پي پاريباس، در گزارشي اعلام کرد براي اينکه خودروهاي بنزيني بتوانند در بلندمدت با خودروهاي برقي متکي به انرژي‌هاي پاک رقابت کنند، قيمت نفت بايد 9 تا 10 دلار باشد. اين رقم براي خودروهاي گازوئيلي،17 تا 19 دلار است .

وي گفت: تحليل ما نتيجه بسيار روشني براي صنعت نفت دارد؛ در مقايسه با قيمت تک‌فروشي نفت، امروز انرژي باد و انرژي خورشيدي با سرمايه مشابه، انرژي مفيدتري براي خودروهاي برقي توليد مي‌کنند .

اين مدير فرانسوي افزود: اين ارقام خيره‌کننده است و اين معنا را دارد که شرايط اقتصادي انرژي‌هاي تجديدپذير هماهنگ با خودروهاي برقي در يک دهه آينده بسيار جذاب‌تر خواهد شد .

با اين همه، لوئيز يادآور شد که تغيير به زمان نياز دارد و گفت: صنعت نفت امروز در مقايسه با باد و انرژي خورشيدي، از مزيت گستردگي بهره‌مند است، به‌گونه‌اي که نفت در سال 2018 ميلادي 33 درصد انرژي جهان را تأمين مي‌کرد، در حالي که سهم انرژي خورشيدي و باد 3 درصد بود .

وي اعلام کرد افزايش قيمت‌گذاري آلودگي کربني در نقاط مختلف جهان، احتمال تحقق اهداف توافق پاريس درباره آلودگي‌ها را افزايش مي‌دهد .



1398/10/02

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884606 بازديد کنندگان امروز : 79 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 9

جمعه، 28 ارديبهشت 1403