اتوکلاو صنعتی و بیمارستانی


اتوکلاو بيمارستاني :

اتوکلاو يکي از تجهيزات مورد نياز در اکثريت مراکز درماني مي باشد. دستگاه اتوکلاو براي استريل تجهيزات استفاده مي شود و برمبناي فشار و دما عمليات استريل را انجام ميدهد. نکته قابل توجه در استفاده از اتوکلاو اين است که فقط برخي از تجهيزات پزشکي را مي توان در داخل اتوکلاو قرار داد چرا که اکثر تجهيزات پزشکي نسبت به فشار و دماي بالا حساسيت دارند. اتوکلاو انواع مختلفي دارد که با آشنا مي شويد



طرز کار اتوکلاو

اتوکلاوها عموماً توسط فشار تنظيم مي‌شوند. به عنوان مثال در بخار خالص (درجه اشباع 8/0 تا 1) با فشار 2 بار ، دماي بخار بايد 134 درجه سانتي گراد باشد. پمپ خلاء در آغاز مراحل استريليزاسيون با ايجاد مکش ، هواي داخل محفظه را تخليه کرده ، سپس بخار وارد دستگاه مي‌شود. استريل کردن وسايلي که از مواد متخلخل ساخته شده اند مثل منسوجات و ابزار بسته بندي شده که هوا در آن محبوس مي‌شود ، در مقايسه با ساير وسايل بسيار دشوار است. در زمان تخليه ، هواي داخل محفظه و بسته‌ها به بيرون کشيده شده و عموماً هر چه زمان مکش بيشتر باشد ، جايگزين شدن بخار مؤثرتر خواهد بود. متناسب با افزايش فشار منفي داخل محفظه ، خارج سازي هوا دشوارتر مي‌شود ؛ به همين دليل دستگاه‌هاي خودکار امکان کاهش فشار (تخليه) و وارد ساختن بخار را در چند مرحله فراهم مي‌سازند. در اين روش بخار به طور متناوب جايگزين هوا شده و راندمان بالاتري نسبت به تخليه تنها دارد .


اتوکلاو صنعتي

اتوكلاوها به عنوان مخازن تحت فشار  و حجيم نقش تسريع کننده درعمل آوري در بتن هاي معمولي و سنگين و به عنوان ايجاد كننده رنگ روشن و كاهش دهنده انقباض ناشي از خشك شدگي شناخته شده است .

متداولترين كاربرد اتوكلاوينگ در صنعت بتن هاي سبك به عنوان يك فرايند پرهزينه از اهميت زيادي برخوردار است بتن هاي هوادار با به كارگيري مصالح با وزن معمول و با استفاده از عامل حباب ساز به سبكي مي رسند .اتوكلاوينگ به عنوان يك روش صنعتي براي توليد با ظرفيت بالا و برطرف كننده نقص اساسي انقباض ناشي از خشك شدن اين بتن مورد توجه است بخار اشباع با فشار 13-12 بار و حجم ميانگين 100 متر مكعب براي هر اتوكلاو انرژي عظيمي است كه مديريت توليد ، انتقال و مصرف آن مي تواند باعث بهينه شدن محصول توليد شده باشد


1396/06/20

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 879806 بازديد کنندگان امروز : 270 بازديد کنندگان دیروز : 136 کاربران آنلاین : 285

پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403