بازرسی کالا

بازرسي كالا و نقش آن در تسهيل تجارت

  بازرسي كالا (Inspection) يكي از مهمترين و حساس‌ترين حلقه ‌هاي زنجيره صادرات و واردات كالا است. اين امر به علت فراگير و جهاني بودن، به يكي از تخصصي‌ترين و پيچيده‌ترين مراحل در امر صادرات و واردات تبديل شده و براي آسان‌سازي اين جريان و اطمينان از مرغوبيت كالا، در مراحل بازرسي، از يك سري استانداردهاي فراگير و مورد قبول همه كشورها استفاده شده است. وظيفه تدوين اين استانداردها بر عهده كميته جهاني استاندارد (ايزو) است كه بيشتر كشورهاي جهان در آن عضو هستند.

انواع بازرسي

1- بازرسي قبل از حمل (PSI: Pre-Shipment Inspection) 

اين نوع بازرسي زماني انجام مي‌شود كه كل محموله در دسترس بوده، بسته‌بندي شده و آماده حمل باشد. بازرسي قبل از حمل كالا (Psi)  به دو صورت اتفاقي (Random) و ظاهري (Visual) انجام مي‌شود.

2- بازرسي در حين توليد

  اين نوع بازرسي شامل يك سري بازرسي‌هاي اتفاقي (Random) است كه در طول فرآيند توليد بر اساس درخواست مشتريان انجام مي‌گيرد .

3- بازرسي در مقصد:

 اين نوع بازرسي بنا به درخواست بانك‌ها يا ادارات استاندارد مستقر در گمركات كشور انجام مي‌پذيرد .


 4- بازرسي داخلي:

 
اين نوع بازرسي در چارچوب الزامات اعتبارات ريالي/داخلي بنا به درخواست بانك‌ها صورت مي‌گيرد .

5- انطباق با استاندارد:

 اين نوع بازرسي تلفيقي از بازرسي قبل از حمل (PSI: Pre-Shipment Inspection ) و تست‌هاي آزمايشگاهي است كه براساس آن نمونه‌هاي گرفته شده در طول بازرسي با استانداردهاي جهاني يا ملي مورد تأييد سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران (ISIRI) در كارخانه سازنده يا آزمايشگاه‌هاي معتبر مورد آزمايش قرار گرفته و در نهايت بر‌اساس نتايج آزمون گواهي انطباق با استاندارد توسط اين شركت صادر مي‌شود .


  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 879876 بازديد کنندگان امروز : 37 بازديد کنندگان دیروز : 303 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 14 ارديبهشت 1403