استقرار سیستم مدیریت انرژی(ISO50001)

هدف مديريت انرژي:

هدف مديريت انرژي دستيابي به اهداف سازمان بمنظور استفاده بهينه از انرژي با کمترين مقدار هزينه است.اين مسئله ممکن است ساده بنظر برسد اما احتمالاً تاکيد بر بازدهي انرژي بصورت مجزا و جدا از مسير عوامل، ممکن است منجر به ناديده گرفتن خواسته هاي سازماني گردد . بايد به اين نکته مهم دقت کرد که انرژي براي خدمت به مردم و سازمان هاست . انسانها در خدمت انرژي نيستند بلکه مي خواهند با مصرف بهينه انرژي و با حداقل هزينه ممکن، به هدفهاي سازماني دستيابي پيدا کنند.
- اصول مهم مديريت انرژي

سه اصل عمده مديريت انرژي عبارتند از:

1- خريد انرژي با مناسبترين قيمت
2- اداره امور انرژي با بازدهي بالا
3- مجهز شدن با مناسبت ترين نوع تکنولوژي


استقرار سيستم هاي مديريت انرژي مطابق سري استانداردهايISO50001:

امروزه در اكثر كشورهاي جهان و بويژه كشورهاي پيشرفته با توجه به رشد روز افزون قيمت منابع انرژي و شدت گرفتن آلودگي محيط زيست بر اثر افزايش مصرف سوختهاي فسيلي استانداردهاي ملي مديريت انرژي در سرلوحه سياستها و استراتژيهاي كلان كشورها قرار دارند.در همين راستا از سال 2009 ميلادي سازمان  ISO به سفارش سازمان UNIDO باهمكاري موسسات استاندارد كشورهاي پيشرفته نظير ANSI وABNT تدوين استاندارد بين المللي سيستم مديريت انرژيISO50001 را آغاز نمود.استاندارد ISO50001 الزامات مرتبط با سيستم هاي مديريت انرژي  را تشريح مينمايد.

بكارگيري اين استاندارد ، بصورت سيستماتيك سازمان هارا در خصوص مديريت مصرف حامل‌هاي مختلف انرژي توانمند ميسازد و در بهبود مصرف انرژي نقش اساسي ايفا مينمايد



  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 879837 بازديد کنندگان امروز : 301 بازديد کنندگان دیروز : 136 کاربران آنلاین : 18

پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403