وجود ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت مطالعه شده برای احداث نیروگاه‌های بادی

وزير نيرو نيروگاه‌هاي بادي را مناسب‌ترين نوع نيروگاه‌هاي تجديدپذير دانست و گفت: در حال حاضر حدود 39 درصد نيروگاه‌هاي تجديدپذير کشور به نيروگاه‌هاي بادي اختصاص دارد .

رضا اردکانيان عصر ديروز چهارشنبه در حاشيه افتتاح نيروگاه 50 مگاواتي بادي آقکند در شهرستان ميانه به خبرنگاران گفت: اين نيروگاه با 960 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري بخش غيردولتي، مردم شهرستان ميانه را بهره‌مند خواهد کرد و نقش مهمي در تامين برق پايدار در منطقه به‌ويژه جنوب شرقي استان آذربايجان شرقي دارد .

وي نيروگاه‌هاي بادي را از مناسب‌ترين نيروگاه‌هاي تجديدپذير دانست و افزود: براي احداث نيروگاه‌هاي بادي در کشور 30 هزار مگاوات ظرفيت مطالعه شده داريم و در حال حاضر حدود 39 درصد نيروگاه هاي تجديدپذير به نيروگاه‌هاي بادي اختصاص دارد .

اردکانيان با اشاره به اهميت نيروگاه‌هاي تجديدپذير و بادي در دولت تدبير و اميد گفت: ظرفيت نصب شده نيروگاه‌هاي تجديدپذير در دولت تدبير و اميد حدود هفت برابر مجموع ظرفيت نصب شده تا قبل از اين دولت است .

 وزير نيرو با بيان اينکه طراحي نيروگاه آقکند به‌عنوان بزرگترين نيروگاه بادي کشور کاملا ايراني و ساخت داخل بوده که به مدد متخصصان ايراني به ثمر رسيده است، ادامه داد: نيروگاه بادي 50 مگاواتي آقکند نقش مهمي در کاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي دارد، همچنين در  مصرف آب و سوخت صرفه‌جويي داشته و سالانه 175 هزار مگاوات ساعت انرژي توليد مي‌کند .

وي در ادامه، با تاکيد بر توجه جدي وزارت نيرو به موضوع مهار سيلاب‌ها افزود: ممکن است به لحاظ شرايط اقليمي وارد دوراني شده باشيم که از بارش‌هاي نرمال فاصله بگيريم و با سال‌هاي "بسيار خشک" و "بسيار تر" مواجه شويم؛ که در اين شرايط کنترل سيلاب از اهميت بالاتري برخوردار خواهد بود .

وزير نيرو با اشاره به اينکه حدود 1500 کيلومتر رودخانه داراي اولويت در کشور شناسايي و طرح‌هاي مطالعاتي براي مهندسي رودخانه و لايروبي‌ها آماده شده است، گفت: لايروبي 1100 کيلومتر رودخانه تا پايان امسال اولويت وزارت نيروست که اعتبار مناسبي نيز براي آن درنظر گرفته شده است .

اردکانيان خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد مخازن سدها براي دريافت سيلاب‌هاي احتمالي خالي نگه‌داشته شده است .

وي برنامه وزارت نيرو را جذب مشارکت بيشتر مصرف کنندگان عنوان کرد و افزود: هر اندازه همکاري مصرف‌کنندگان بخش‌هاي خانگي، صنعتي يا کشاورزي بيشتر باشد، مديريت بار به نحو مناسب‌تري صورت خواهد گرفت .

وزير نيرو يادآور شد: تابستان امسال به مدد همکاري و هماهنگي انجام شده، بالاترين ميزان صرفه‌جويي در مصرف برق را شاهد بوديم که در نتيجه 1800 مگاوات اوج بار را کاهش داديم و بر همين اساس نه تنها خاموشي نداشتيم، بلکه توانستيم بالاترين ميزان انرژي را به کشورهاي همسايه صادر کنيم .

اردکانيان تصريح کرد: در تلاش هستيم تا در نيمه دوم سال 98 در قالب پويش #هرهفته_الف_ب_ايران، علاوه بر اعلام به هم‌وطنان خودمان، به کساني که بيرون از مرزهاي کشور تحولات داخلي را دنبال مي‌کنند نيز نشان دهيم در شرايطي که شديدترين تحريم‌ها بر مردم کشور تحميل شده، چرخ‌هاي توسعه و فعاليت‌هاي عمراني کشور در حال گردش است و آب و برق به‌عنوان اصلي‌ترين زيرساخت‌هاي توسعه، مسير رو به جلويي را دنبال مي‌کند .



1398/09/11

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884590 بازديد کنندگان امروز : 63 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403