انرژی‌های نو مانع انتشار ۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در کشور شده است

تاکنون از منابع تجديدپذير حدود چهار ميليارد و 405 ميليون کيلووات ساعت، انرژي توليد شده که اين ميزان توليد برق توانسته از انتشار سه ميليون تن گاز گلخانه‌اي در کشور بکاهد .

اين ميزان توليد انرژي‌هاي نو باعث شده بيش از يک ميليارد و 252 ميليون مترمکعب از مصرف سوخت‌هاي فسيلي در ايران که جزو عوامل اصلي آلايندگي هوا در کشور است، کاسته و بيش از 969 ميليون ليتر در مصرف آب نيز صرفه‌جويي شود .

عملکرد نيروگاه‌هاي تجديدپذير، 451 ميليون کيلووات ساعت کاهش تلفات در شبکه برق را به همراه داشته و موجب عدم انتشار 18 هزار تن آلاينده‌هاي محلي شده است .

هم‌اکنون 360 مگاوات نيروگاه تجديدپذير درون کشور در حال احداث است و ظرفيت نصب شده انرژي‌هاي نو به 847 مگاوات رسيده است. همچنين تاکنون 118 نيروگاه تجديدپذير مگاواتي در کشور نصب شده و 35 نيروگاه مگاواتي ديگر نيز در حال احداث است .

بر اساس اين گزارش، تاکنون سه هزار و 558 نيروگاه خورشيدي مقياس کوچک در کشور نصب شده و دو هزار و 500 نيروگاه ديگر نيز در حال نصب است. همچنين حجم سرمايه‌گذاري غيردولتي در اين بخش به بيش از 125 هزار ميليارد ريال رسيده است .

بررسي اعداد و ارقام موجود در اين بخش حکايت از آن دارد که 43 درصد نيروگاه‌هاي تجديدپذير کشور از نوع خورشيدي، 36 درصد از نوع بادي، 11 درصد از نوع برق‌آبي کوچک، يک درصد از نوع زيست توده و يک درصد بازيافت حرارتي و توربين‌هاي انبساطي است.



1398/09/11

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884616 بازديد کنندگان امروز : 89 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403