مپنا به حوزه تجهیزات هایتک صنعت نفت ورود می‌کند

مديرعامل گروه مپنا گفت: تامين پمپ‌هاي سرچاهي جهت افزايش عملکرد چاه‌ها به طور جدي در مپنا دنبال مي شود و ساخت تجهيزات هايتک براي حفاري‌هاي پيشرفته در لايه‌هاي پايين به صورت افقي به ما ماموريت داده شده که از امروز براي توليد آنها تلاش مي‌کنيم .

عباس علي‌آبادي مديرعامل شرکت مپنا در حاشيه بازديد وزير نفت از کارخانه‌هاي مپنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر کشور به تکنولوژي هايتک که در انحصار چند شرکت بزرگ دنيا است،  نيازمند است و ما بايد بتوانيم نيازهاي کشور را تامين کنيم که در اين باره ما پذيرفته‌ايم در اين خصوص طرح جامعي انجام دهيم که با توجه به زيرساخت‌هاي گسترده مپنا به نتيجه خواهد رسيد .

وي افزود: مپنا در زمينه هايتک و زيرساخت‌هاي اصلي توان هر کاري را دارد و ما ادعا مي‌کنيم نيازهاي صنعت برق را در زمينه‌هايي که به ما مربوط مي‌شوند به تنهايي مي‌توانيم تامين کنيم .

علي آبادي با بيان اينکه "مپنا به حوزه تجهيزات هايتک صنعت نفت ورود مي کند"، گفت: تامين پمپ‌هاي سرچاهي جهت افزايش عملکرد چاه‌ها به طور جدي در مپنا دنبال مي شود و ساخت تجهيزات هايتک براي حفاري‌هاي پيشرفته در لايه‌هاي پايين به صورت افقي به ما ماموريت داده شده که از امروز براي توليد آنها تلاش مي‌کنيم .

وي ادامه داد: خودروهاي برقي مي‌توانند جانشين خوبي براي بنزين باشند و با برقي شدن خودروها با توجه به سرمايه‌گذاري گسترده‌اي که در حوزه بنزين داشته‌ايم مي‌توانيم اين فرآورده را صادر کنيم، در حالي که ممکن است 10 سال ديگر اين فرصت وجود نداشته باشد؛ بايد زودتر از بقيه کشورها به استقبال الکتريکي کردن خودروها برويم، اين کار کاملا اقتصادي بوده و هيچ افزايش هزينه‌اي براي مردم نخواهد داشت و نياز به دريافت يارانه هم نيست .

وي با بيان اينکه با برقي کردن خودروها مي‌توانيم حمل و نقل شهري را ساماندهي و بنزين را صرفه‌جويي و صادر کنيم، افزود:  اين موضوع براي کشور استراتژيک است .

علي‌آبادي درباره صادرات برق نيز گفت: ما پيشنهاداتي به وزير ارائه داديم که بايد دقيق‌تر بررسي شود، تبديل گاز به برق علاوه بر درآمدزايي منجر به ايجاد اشتغال نيز خواهد شد .

مديرعامل شرکت گروه مپنا با بيان اينکه "در حال حاضر توسعه ميدان دانان توسط مپنا در حال انجام است"، گفت: در خصوص ميادين کرنج و پارسي نيز مذاکرتي صورت گرفته و وزير نفت معتقد است مپنا بايد در اين زمينه فعال شود، البته مذاکرات مدت‌هاست که انجام مي‌شود و ما آماده امضاي قرارداد هستيم .

وي افزود: همچنين ساخت لکوموتيو به صورت جدي در دستور کار است و ماهانه سه تا چهار لکوموتيو را براي ناوگان تامين مي‌کنيم که مي‌توان اين عدد را تا 10 لکوموتيو افزايش داد. از آن مهم‌تر واگن‌هاي باري و مسافري جهت تقويت ناوگان نياز است .

علي آبادي با بيان اينکه "مذاکراتي داريم که واگن پارس تحت تملک ما قرار گيرد که اگر اين  کار انجام شود پروژه ساخت واگن‌ها با شتاب بيشتري اجرايي خواهد شد"، گفت: به دليل تامين مالي که چيني‌ها بايد انجام مي دادند و انجام نشد، پروژه برقي کردن قطارها به کندي پيش مي‌رود، اما آمادگي داريم ساير خطوط را به صورت برقي اجرا کنيم .



1398/07/14

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884606 بازديد کنندگان امروز : 79 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 9

جمعه، 28 ارديبهشت 1403