استفاده بهینه از صفحات خورشیدی با ابتکار عمل یک ایرانی

ابتکار عمل «ميلاد فارسي» دانشجوي مقطع دکتري دانشگاه واترلو، به ابداع يک روش جديد براي استفاده بهينه و حداکثري از انرژي خورشيدي جمع آوري شده از صفحات خورشيدي انجاميده است .

اين محقق ايراني موفق به ابداع الگوريتمي شده که کارآيي و بهره وري سيستم فتوولتائيک خورشيدي را افزايش داده و حجم انرژي خورشيدي تلف شده به علت کمبود کنترل هاي موثر در صفحات خورشيدي را کاهش مي دهد .

فارسي خود در اين مورد گفته است: الگوريتم ابداع شده باعث ارتقاي ميزان انرژي به دست آمده از صفحات خورشيدي مي شود. سخت افزار مورد استفاده در تک تک صفحات خورشيدي از بهره وري اسمي مشخصي برخوردار است، اما بايد سيستم هاي کنترل گر مناسبي نيز در کنار آنها تعبيه شود تا حداکثر انرژي ممکن از اين صفحات استخراج شود .

وي افزوده است: ما تغييري در سخت افزار اين صفحات خورشيدي ايجاد نکرديم و نيازي به افزودن مدارهاي تازه به آنها نيز نداريم. ما تنها رويکرد بهتري را براي کنترل سخت افزار موجود در صفحات خورشيدي در پيش گرفته ايم .

الگوريتم جديد به کنترل گرها امکان مي دهد تا نوسانات رخ داده براي رسيدن به بيشترين ميزان توليد انرژي ازصفحات خورشيدي را بهتر مديريت کنند و اين مساله اتلاف انرژي جمع آوري شده توسط صفحات يادشده را به حداقل مي رساند .

به عنوان مثال از اين طريق مي توان 138.9 کيلووات ساعت انرژي بيشتر را در يک سال از طريق 12 ماژول 335 واتي صفحات خورشيدي ذخيره کرد. اين رقم در مقياس بزرگ قابل توجه بوده و به خصوص در کشورهايي که تابش طولاني مدت خورشيد در آنها براي مدت زمان زيادي رخ نمي دهد قابل توجه است .



1398/06/11

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884634 بازديد کنندگان امروز : 107 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403