پتروشیمی ها عامل افزایش تقاضای جهانی نفت خواهند بود

آژانس بين المللي انرژي IEA مي گويد در سال 202 تقاضاي جهاني براي نفت رشد خواهد داشت و به 104 ميليون بشکه در روز خواهد رسيد. آژانس دليل افزايش تقاضاي جهاني نفت در سال 202 را رشد توليد پتروشيمي هاي کشورهاي مختلف جهان اعلام کرده است .

به گزارش خبرنگار بين الملل «انرژي امروز» آژانس بين المللي انرژي پيش بيني کرده بود که رشد تقاضاي نفت در سال 2019 به 1.2 ميليون بشکه در روز خواهد رسيد .

در سه ماهه اول سال 2019 رشد جهاني تقاضاي نفت فقط شاهد 0.3 ميليون بشکه در روز افزايش بود و در سه ماهه دوم سال به 1.2 ميليون بشکه در روز رسيد. آژآنس براي نيمه دوم سال 2019 هم انتظار دارد تقاضاي جهاني نفت به 1.6 ميليون بشکه در روز برسد .

سازمان بين المللي دريانوردي، IMO ، نيز قوانيني براي جايگزيني سوخت هاي کم سولفور در سوخت ناوگان کشتي هاي دنيا دارد که بر اساس پيش بيني آژانس بين المللي انرژي، اين قوانين به افزايش تقاضاي نفت در سه ماهه چهارم سال 2019 منجر خواهد شد .

بر اساس همين گزارش آژانس بين المللي انرژي در گزارش منتشر شده خود با عنوان «گزارش بازار نفت» از افزايش روزانه 1.4ميليون بشکه اي تقاضاي نفت در سال 2020 خبر مي دهد. بر اساس اين گزارش، توسعه پتروشيمي ها در کشورهاي مختلف رو به رشد است و از سويي تقاضاي براي نفت در کشورهاي غير عضو OECD ، (کشورهاي سازمان همکاري اقتصادي و توسعه) رشد خواهد داشت .

عرضه نفت از سوي کشورهاي غيرعضو اوپک از 1.9 ميليون بشکه در روز امسال به 2.3 ميليون بشکه در روز در سال 2020خواهد رسيد .

بر همين اساس، ايالات متحده پيشتاز اين افزايش توليد است اما برزيل و نروژ نيز در اين ميان سهيم خواهند بود .

در ماه مه عرضه جهاني نفت با کاهش روزانه 0.1 ميليون بشکه اي به 99.5 ميليون بشکه در روز رسيد، يعني 2.8 ميليون بشکه در روز کمتر از بالاترين ميزان عرضه در ماه نوامبر .

طبق پيش بيني IEA ، عرضه نفت از سوي کشورهاي اوپک در سال 2020 به 29.03 ميليون بشکه در روز مي رسد. توليد نفت کشورهاي عضو اوپک به سه دليل کاهش يافته است: اول به دليل تحريم هاي نفتي ايران، دوم به دليل کاهش توليد نفت عربستان و سوم به دليل کاهش توليد نفت نيجريه .

در بخش پالايشگاهي هم توان عملياتي پالايشگاه هاي دنيا در ماه مه در پايين ترين ميزان خود در دو سال گذشته بود، دليل اين امر زمان تعميرات و نيز برخي قطع توليد پيش بيني نشده بوده است .

بين سال هاي 2019 تا 2020، صنايع جهاني پالايشگاهي3.5 ميليون بشکه در روز ظرفيت جديد اضافه خواهند کرد .



1398/04/09

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884606 بازديد کنندگان امروز : 79 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 9

جمعه، 28 ارديبهشت 1403