کنترل مهاجرت به شهرها با نیروگاه‌های خورشیدی روستاها

عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي به معناي ايجاد اشتغال و درآمد است، گفت: احداث و راه‌اندازي نيروگاه‌هاي خورشيدي مي‌تواند تمايل به مهاجرت را به شهرهاي بزرگ کاهش دهد .

 جلال ميرزايي با اشاره به راه‌اندازي 3200 نيروگاه خورشيدي پشت بامي در استان‌هاي آفتاب‌گير سراسر کشور، گفت: اين اقدام دولت و وزارت نيرو قابل تامل است و مي‌تواند تمايل به مهاجرت را به شهرهاي بزرگ کاهش دهد و به‌يقين اگر روستاييان و بوميان شهرهاي کوچک درآمد ثابت و تضمين شده داشته باشند هيچگاه محل زندگي خود را به اميد کارگري فصلي رها نخواهند کرد .

احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي به معناي ايجاد اشتغال و درآمد است

 نماينده مردم ايلام، ايوان، چرداول در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي به معناي ايجاد اشتغال و درآمد است، ادامه داد: بايد بررسي شود تحريم‌ها چقدر در کاهش احداث و راه‌اندازي نيروگاه‌هاي خورشيدي يا انرژي‌هاي تجديدپذير تاثير گذاشته است و کارشناسان مربوطه چه پيشنهادي براي جلوگيري از خوابيدن اين نيروگاه‌ها در دوران تحريم دارند .

دور زدن ضررهاي انرژي‌هاي فسيلي با احداث نيروگاه‌هاي بادي و خورشيدي

 وي همچنين با يادآور اينکه سازمان بسيج مستضعفين نصب تجهيزات مرتبط با انرژي‌هاي بادي و خورشيدي در خانه‌ها را به صورت رايگان متقبل شده است، اضافه کرد: نيروگاه بادي نيز  برق يک منطقه يا دهکده را تامين کند، اگر دولت تسهيلات لازم را به اين مهم اختصاص دهد، انرژي‌هاي تجديدپذير به سرعت رونق خواهند گرفت و در ادامه در مصرف برق صرفه‌جويي و اشتغال‌زايي خواهد شد و ضررهاي انرژي‌هاي فسيلي نيز دور زده مي‌شوند .

عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي معتقد است دولت و وزارتخانه نيرو بايد بخش خصوصي را جهت سرمايه‌گذاري در اين حوزه مهم و درآمدزا براي کشور آن هم در شرايط تحريم اقتصادي ترغيب و تشويق کنند چراکه انرژي خورشيدي مي‌تواند بسياري از مشکلات در حوزه توليد برق را برطرف کند.



1398/03/27

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884606 بازديد کنندگان امروز : 79 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 9

جمعه، 28 ارديبهشت 1403