راه‌اندازی ۳۲۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی در کشور

مديرکل دفتر تدوين و تسهيل مقررات سازمان ساتبا گفت: تاکنون بيش از سه هزار و 200 نيروگاه خورشيدي پشت‌بامي در سراسر کشور به بهره‌برداري رسيده‌اند .

مجتبي لوني با اشاره به اينکه بيش از 90 درصد اين نيروگاه‌هاي تجديدپذير در مناطق محروم احداث شده است، ادامه داد: راه‌اندازي نيروگاه‌هاي خورشيدي پشت‌بامي علاوه بر کسب درآمد پايدار براي خانوارهاي ساکن در مناطق روستايي و کاهش مهاجرت به شهرها از طريق ايجاد کسب و کار جايگزين کشاورزي در مناطق متاثر از خشکسالي، منجر به ارتقاي سطح معيشت ساکنين مناطق مرزي و کمتر توسعه‌ يافته‌اي شده که اين افراد داراي شرايط مساعد براي توسعه کسب و کار در ساير زمينه‌ها نمي‌باشند .

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر بيشترين تعرفه خريد تضميني برق به نيروگاه‌هاي خورشيدي پشت‌بامي اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در راستاي اهداف و برنامه‌هاي وزارت نيرو براي توسعه صنعت برق کشور، سرمايه‌گذاري در زمينه توسعه نيروگاه‌هاي ياد شده ضمن کاهش تلفات در شبکه توزيع برق به ويژه در مناطق دور افتاده روستايي، نياز به توسعه ظرفيت انتقال برق به مناطق دور از خطوط اصلي شبکه را نيز کاهش خواهد داد .

مديرکل دفتر تدوين و تسهيل مقررات ساتبا در خصوص فرآيند خريد تضميني برق از نيروگاه‌هاي تجديدپذير احداث شده توسط مشترکين برق(تا سقف ظرفيت انشعاب) گفت: مشترکين مي‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مهرسان و يا مراجعه حضوري به شرکت‌هاي توزيع نيروي برق نزديک محل سکونت و احداث نيروگاه، نسبت به دريافت مجوز مربوطه و عقد قرارداد خريد تضميني برق به مدت 20 سال اقدام کنند .

لوني در پايان گفت: در حال حاضر بيشترين نيروگاه‌هاي خورشيدي پشت‌بامي در استان‌هاي کرمان (921 نيروگاه)، خراسان‌رضوي (761 نيروگاه) و اصفهان (248 نيروگاه) احداث و به بهره‌برداري رسيده‌اند .



1398/03/27

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884606 بازديد کنندگان امروز : 79 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 9

جمعه، 28 ارديبهشت 1403