آینده کشتی ها الکتریکی شدن است

در حال حاضر، تعداد زيادي از شرکت‌ هاي کشتي سازي در جهان به ساخت کشتي‌ هاي برقي روي آورده اند و راه حل هاي ذخيره سازي انرژي براي صنعت دريايي توسط چند شرکت  طراحي شده است،  که از جمله آنها مي‌ توان به تسلا، دايملر، کامينز و تويوتا اشاره کرد .

 کشتي ترکيبي 128 پايي توسط ناوگان Red & White Fleet ، يک شرکت راهنماي مسافر بري ساخته شده است. اين شرکت که يکي از قديمي ترين شرکت هاي سان فرانسيسکو است، کشتي هاي خود را با استفاده از باتري هاي ليتيوم يون، به حرکت در آورده است، اين کشتي ها توانايي آن را دارند که به مدت 60 ساعت در حدود 600 مسافر حمل کند. لازم به ذکر است، فعلا اين کشتي بين لنگرگاه‌ هاي نزديک به هم حرکت مي کند که داراي ايستگاه  هاي شارژ باتري هستند. هر بار شارژ کامل باتري‌ هاي اين کشتي باري حدود دو ساعت به طول مي‌ انجامد. حرکت اين کشتي،  مي تواند چند معني و نتيجه در بر داشته باشد، از جمله آن ها مي توان به  کاهش استفاده از سوخت ديزل، کاهش آلودگي هوا و دستيابي سريع تر به اهداف توسعه پايدار اشاره نمود. اين کشتي همچنين به مسافران، اجازه مي‌دهد تا يک سفر بدون صداي مزاحم موتور کشتي و ايجاد مزاحمت ديداري توسط دود حاصل از گازهاي خروجي از موتور کشتي را تجربه کنند.

در حال حاضر، تعداد زيادي از شرکت‌ هاي کشتي سازي در جهان به ساخت کشتي‌ هاي برقي روي آورده اند و راه حل هاي ذخيره سازي انرژي براي صنعت دريايي توسط چند شرکت  طراحي شده است،  که از جمله آنها مي‌ توان به تسلا، دايملر، کامينز و تويوتا اشاره کرد.

پل اسميت، مهندس ناوگان اين شرکت گفت: من فکر مي کنم که اين شرکت در خط مقدم قرار دارد و مي خواهد در مسير توليد و راه اندازي کشتي هاي الکتريسيته قدم هاي بلند تري بردارد.

ناوگان قرمز و سفيد قصد دارد تا سال 2025، ناوگان ناخالص توليد کند. کشتي ها، مانند حمل و نقل زميني، با برق کار مي کنند.

بلومبرگ به تازگي گزارش داد در حال حاضر نيز 185 کشتي ماهيگيري با باطري کار مي کنند و آنها مي خواهند تحولي در سراسر جهان برنامه ريزي کنند، از جمله 58 کشتي مسافري برقي ديگر. بنابراين با وجودي که از گفتن اين وعده ها گذشته و راه زيادي در پيش رو است، اما هنوز تعداد آنها خيلي زياد نيست، ولي اين روند در حال رشد است.

بسياري از اين کشتي هاي الکتريکي و دو سوم قايق ها در نروژ هستند، اين کشور از کشتي هاي  بسياري براي تبديل آن ها به کشتي برقي و باتري اي استفاده مي کند و تا سال 2021 قصد دارد 60 کشتي تمام برقي و تعدادي کشتي هيبريدي داشته باشد.

 به همين سرعت که اتوبوس هاي حمل و نقل برقي مي شوند، کشتي هاي مسافربري  نيز از باتري ها استفاده مي کنند و با سرعت رو به رشدي، هيبريدي و يا برقي مي شوند.

ذکر اين نکته نيز لازم است که روزانه  تعداد قابل توجهي از کشتي هاي کانتينري بزرگ در جهان در درياها تردد مي کنند، و تنها تصور آنکه همه آنها به باتري مجهز شوند، براي کنترل و کاهش توليد گازهاي گلخانه اي اعجاب انگيز خواهد بود.

البته بايد گفت، بعيد به نظر مي رسد که اين کشتي ها  در مدت زمان کوتاهي بتوانند از باتري ها براي حرکت در اقيانوس ها استفاده کنند، اما در عوض سعي خواهد کرد که با استفاده از چيزهايي مانند سوخت هاي جايگزين، اقدامات بازدهي، سرعت هاي پايين تر يا حتي بادبان ها، تاثير گسترده اي در حفظ محيط زيست داشته باشند.

در ايالات متحده آمريکا، شرکت خدم Niagra Falls ، تا به حال، دو کشتي تمام الکتريکي را به کار گرفته است. ايالت واشينگتن نيز کشتي هاي هيبريدي به مجموعه خود اضافه مي کند.

در حال حاضر بزرگترين موانع رشد کشتي هاي برقي شامل قيمت هاي سنگين و بالاي باتري و نياز به سياست هاي بيشتري است که براي کاهش انتشار گازهاي گلخانه اي در دريا به وجود بيايد. (بنابراين کمبود نقش آفريناني که بتوانند در بخش کشتي سازي فعاليت مثمر ثمري از نظر اقتصادي داشته باشند، يکي از مسائل بسيار مهم است) با اين حال، کشتي ها بخش ديگري از حمل و نقل است که به برق مجهز خواهند شد.



1398/03/25

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884606 بازديد کنندگان امروز : 79 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 9

جمعه، 28 ارديبهشت 1403