راه اندازی نخستین مترو جهان که فقط با انرژی خورشیدی کار می‌ کند

متروي دهلي به زودي به نخستين متروي جهان تبديل مي‌شود که سوخت خود را به طور کامل از منابع طبيعي به دست مي‌آورد. شرکت موسوم به DMRC که مسئوليت اجراي طرح متروي دهلي را بر عهده دارد، اخيرا اعلام کرده که قصد دارد نيروي حاصل از يک پروژه انرژي خورشيدي موسوم به روا (Rewa) را در متروي دهلي به کار گيرد .

اين نخستين بار است که DMRC براي تامين نيرو، از چنين منبعي استفاده مي‌کند. مقامات DMRC در بيانيه‌اي گزارش دادند که تاکنون، از پنل‌هاي خورشيدي موجود در محوطه شرکت براي نيازهاي ضروري مانند تهويه هوا و تامين نور ايستگاه‌هاي مترو استفاده کرده‌اند اما اکنون DM  60 درصد از نيازهاي الکتريکي خود از انرژي خورشيدي استفاده مي‌کند و قصد دارد تا سال 2021، همه عمليات اجرايي خود را با کمک انرژي خورشيدي انجام دهد .

براساس اين بيانيه DMRC نيرويي برابر 27 مگاوات را از پروژه روا دريافت کرده و قصد دارد آن را تا 99 مگاوات افزايش دهد. اين شرکت قصد دارد انرژي حاصل از پروژه روا را براي نيازهاي ضروري و کارهاي اجرايي به کار گيرد .

يکي از مقامات DMRC در اين باره گفت: قرارداد استفاده از پروژه روا، در سال 2017 امضا شد اما اين طرح اکنون در مرحله اجرا قرار دارد. شرکت ما اکنون دريافت انرژي از اين پروژه را آغاز کرده و قصد دارد کار خود را گسترش دهد تا نخستين متروي سبز جهان، کار خود را آغاز کند .

روا، يکي از بزرگترين پروژه‌هاي مربوط به انرژي خورشيدي در جهان است و DMRC قصد دارد سالانه حدود 345 ميليون واحد نيرو را از اين پروژه دريافت کند .



1398/03/13

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884587 بازديد کنندگان امروز : 60 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 15

جمعه، 28 ارديبهشت 1403