تجدیدپذیرها و کاهش آلودگی

چندي است محققان و دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند که استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير در کنار کاهش آلودگي هوا، در ميان مدت باعث کاهش چشمگير هزينه‌ها مي شود .

طبق گزارش‌هاي بين المللي تمايل کشورها براي استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير خيلي افزايش پيدا کرده و پيش بيني مي شود اين تمايل شيب صعودي داشته باشد .

استفاده از انرژي‌هاي تجديد پذير در جهان دلايل مختلفي دارد که يکي از دلايل آن کاهش هزينه‌هاي توليد انرژي است. از سال 2010 تا کنون هزينه برق توليدي از انرژي‌هاي خورشيدي و بادي به ترتيب73 و 23 درصد کاهش داشته است .

کاهش آلودگي نيز يکي ديگر از دلايل گرايش به انرژي‌هاي تجديدپذير است، بنا بر برآورد سازمان بهداشت جهاني از هر ده نفر در دنيا 9 نفر هواي آلوده استنشاق مي کنند و در مجموع، آمار مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا، هفت ميليون نفر در سال در دنيا است .

بر اساس تحليل آژانس اتحاديه انرژي‌هاي تجديد پذير، استفاده از تجديد پذيرها و بهره‌وري انرژي در درازمدت مي تواند منجر به کاهش 90 درصدي انتشار گازهاي گلخانه اي شود .

دليل ديگر افزايش تمايل استفاده از انرژي هاي تجديد پذير مربوط به استراتژي هاي کلان کشورها است. علاوه بر تعهداتي که در معاهده پاريس براي کشورها مبني بر کاهش انتشار کربن و گازهاي گلخانه اي ترسيم شده است، خيلي از کشورها استفاده از انرژي هاي تجديد پذير را در برنامه هاي بلند مدت خودشان قرار داده اند که مي توان امارات را مثال زد که 44 درصد از انرژي هاي خود را به انرژي هاي تجديدپذير اختصاص داده است .



1398/03/04

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884622 بازديد کنندگان امروز : 95 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403