توسعه راهکاری جدید برای جلوگیری از ورود کربن کارخانجات به اتمسفر

چارچوب‌هاي فلز- ارگانيک، ساختارهاي شبکه‌اي از ترکيبات فلزي هستند که درون آن‌ها حفره‌هايي در مقياس نانو وجود دارد. اين حفره‌ها براي جدا کردن انواع مواد شيميايي از جمله فلزات سنگين، هيدروژن و طلا از محلول‌هاي آبي کاربرد دارند. با وجود اين کارکرد اين چارچوب‌هاي فلز- ارگانيک در جداسازي گازها چندان مطلوب نيست و حتي مولکول‌هاي گازي بزرگتر از ابعاد حفره‌هاي موجود در اين مواد نيز امکان عبور از حفره‌ها را دارند .

اکنون محققان با استفاده از تکنيک موسوم به گرمايش سريع پس از توليد، ساختار شبکه‌اي اين مواد را مستحکم کرده و پيوندهاي شيميايي آن را تقويت کردند .

در آزمايشات اوليه محققان اين تکنيک را براي افزايش استحکام ماده‌اي موسوم به چارچوب زئوليتيک ايميدازولات 8 (ZIF-8) به کار گرفتند. براي اين منظور ZIF-8 را براي چند ثانيه در گرماي 360 درجه سانتيگراد قرار دادند و در نتيجه اين اقدام قابليت جذب کربن توسط اين ماده افزايش يافت .

محققان اميدوارند با استفاده از اين ماده جديد بتوانند مانع ورود کربن توليد شده در کارخانجات صنعتي به اتمسفر زمين شوند .

گزارش کامل اين تحقيقات در نشريه Advanced Materials منتشر شده است .



1398/02/29

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884620 بازديد کنندگان امروز : 93 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403