بازیافت ثانویه نفت سنگین با فناوری بومی

يک شرکت دانش‌بنيان داخلي با حمايت تسهيلاتي صندوق نوآوري و شکوفايي رياست جمهوري، موفق به توليد و بومي‌سازي پمپ‌هاي ميله‌اي مکشي جهت بازيافت ثانويه نفت سنگين و نيمه سنگين از چاه‌هاي نفت کشور شد .

بازيافت ثانويه نفت سنگين با فناوري بومي

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از صندوق نوآوري و شکوفايي رياست جمهوري، حامد گرامي مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان اظهارکرد: محصول دانش‌بنياني که بابت آن از صندوق نوآوري و شکوفايي تسهيلات دريافت کرديم، پمپ درون چاهي ميله‌اي مکشي است که براي استخراج نفت از چاه‌هايي که دچار افت توليد شده‌اند، استفاده مي‌شود .

وي افزود: اين پمپ‌هاي ميله‌اي مکشي جهت بازيافت ثانويه نفت سنگين و نيمه سنگين طراحي شده‌اند و با ايجاد مکش در داخل ستون چاه، سبب به وجود آمدن اختلاف فشار شده و نفت را از درون چاه تخليه مي‌کنند .

گرامي با بيان اينکه اکنون در فاز توليد انبوه اين محصول هستيم، خاطرنشان کرد: تسهيلاتي که از صندوق نوآوري و شکوفايي دريافت کرديم، مربوط به نمونه‌سازي بود که کار نمونه‌سازي با موفقيت آزمايش شد و هم‌اکنون در فاز توليد انبوه آن هستيم .

مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان اضافه کرد: در اين راستا دو پمپ در چاه‌هاي اهواز و آب تيمور مستقر شده و در حال ساخت سومين پمپ براي ميادين غرب کارون هستيم .

وي ادامه داد: هنوز خط توليد انبوه شرکت کامل نيست و براي تقويت خط توليد شرکت از صندوق نوآوري و شکوفايي درخواست سرمايه در گردش کرده‌ايم و ترجيح مي‌دهيم زماني به حوزه صادرات قدم بگذاريم که بنيه قوي‌تري داشته باشيم .

گرامي به واردات در اين حوزه از کشور چين نيز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه ظرفيت خط توليد ما آنقدر نيست که نياز داخل را تامين کند و الان بهترين کار اين است که نياز صددرصد داخل را تامين کنيم و بعد وارد حوزه صادرات شويم .

مديرعامل شرکت فراز نوين انديش اروند درباره برآورد مهلت زماني براي تامين کامل نياز داخل کشور گفت: اين موضوع بستگي به نقدينگي شرکت دارد؛ نياز به زيرساختي داريم که حجم توليد را بالا ببريم و اين زيرساخت نياز به سرمايه دارد. در همين راستا درصدديم از صندوق نوآوري و شکوفايي براي تقويت خط توليد تسهيلات دريافت کنيم .

وي خاطرنشان کرد: اگر بتوانيم موفق به اخذ تسهيلات مناسب از صندوق نوآوري و شکوفايي شويم، ظرف يک سال آينده مي‌توانيم نياز داخل را به صورت صد در صدي پاسخگو باشيم .

محصول ايراني از نظر کيفيت کمتر از نمونه خارجي نيست

اين فعال دانش‌بنيان درباره برابري پمپ‌هاي ميله‌اي مکشي ساخت اين شرکت با مشابه خارجي آن، گفت: نمونه‌هاي خارجي عمدتا آمريکايي و چيني هستند که به لحاظ کيفيت، محصول ما از محصول خارجي چيزي کمتر ندارد، در عين حال مزيت ما اين است که مشتري دقيقا نياز خود را به ما مي‌گويد و ما توليدمان را با نياز آنها متناسب مي‌کنيم .

وي با بيان اينکه ساختار چاه‌هاي نفتي ايران با چاه‌هاي نفت در آمريکا و چين متفاوت است و به همين دليل ادواتي که ما استفاده مي‌کنيم هم تفاوت دارد، گفت: چاه‌هاي نفت ما برخلاف چاه‌هاي نفت آمريکا، کانادا و چين، داراي فشار بالا است و همين دليل به لحاظ ايمني، از ادواتي استفاده شده که متناسب با فشار بالاي چاه‌هاي کشور طراحي شده است در حالي که محصولات قبلي اين ويژگي را نداشتند چون بومي کشور مبدا بودند و براي شرايط ايران ساخته نشده بودند.



1398/02/23

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884616 بازديد کنندگان امروز : 89 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403