با انرژی تجدید پذیر؛ گلخانه دریایی احداث می‌شود

با انرژي تجديد پذير؛

گلخانه دريايي احداث مي‌شود

گلخانه دريايي با استفاده از انرژي‌هاي تجديد پذير در سواحل مکران و بوشهر نمونه بومي احداث مي‌شود .

نقل از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، جهانگير پرهمت قائم مقام ستاد توسعه فناوري آب، خشکسالي، فرسايش و محيط زيست معاونت علمي درباره احداث اين گلخانه‌ها گفت: اين ستاد در نظر دارد تا با استفاده از ظرفيت فناوري‌هاي جديد و دانش بنيان، گلخانه دريايي را با به کارگيري انرژي‌هاي تجديد پذير احداث کند .

وي گفت: مقرر شده تا امسال به صورت پايلوت در دو شرايط آب و هوايي در سواحل مکران و بوشهر اين گلخانه‌هاي دريايي را احداث کنيم .

پرهمت درباره تفاوت گلخانه‌هاي معمولي و گلخانه‌هاي دريايي اظهار کرد: در گلخانه‌هاي دريايي با استفاده از آب دريا، هوا و انرژي خورشيدي کار تأمين انرژي و خنک کردن سيستم داخل گلخانه انجام مي‌شود. اما گلخانه‌هاي معمولي در محيط بيرون قرار دارند و بايد دماي مناسب براي رشد گياه را تأمين کنند و براي اين نياز به تأمين انرژي از ساير منابع است .

قائم مقام ستاد توسعه فناوري آب، خشکسالي، فرسايش و محيط زيست معاونت علمي بيان کرد: در گلخانه‌هاي دريايي براي خنک کردن داخل گلخانه از آب دريا استفاده مي‌شود و جريان آب روي بخشهايي از سازه گلخانه قرار داده مي‌شود. جريان باد هم موجب خنکي شده و رطوبت مورد نياز گلخانه تأمين مي‌شود و بخش عمده رطوبت و انرژي مورد نياز از طريق آب دريا و انرژي خورشيدي تأمين مي‌شود.



1398/02/23

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884587 بازديد کنندگان امروز : 60 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 15

جمعه، 28 ارديبهشت 1403