قیر خودترمیم با کمک توانمندی‌ داخلی تولید شد

يک واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوري همدان با تکيه بر توانمندي‌هاي داخلي، قير خود ترميم با عمر طولاني در کشور توليد کرد .

قير خودترميم با کمک توانمندي‌ داخلي توليد شد

به گزارش روز يکشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، علي قنبري مديرعامل اين واحد فناور درباره توليد اين محصول گفت: با توجه به آسيب‌پذيري آسفالت‌هاي خيابان‌ها و بزرگراه‌ها ما توانستيم با به‌کارگيري دانش بومي در کشور براي نخستين بار قير خود ترميم‌شونده توليد کنيم .

وي گفت: ما توانستيم با انجام يک سري فرآيندهاي فناورانه، قير خالص را تغيير داده و قيري با خاصيت خود تعميري و خود ترميمي توليد کنيم که اين محصول عمري چند برابر نمونه خالص دارد .

قنبري با اشاره به اين موضوع که براي توليد انبوه اين محصول فناور نياز به حمايت دارد، گفت: براي اين محصول فناور تقاضا از کشورهاي خارجي وجود دارد ولي ما در نظر داريم تا بتوانيم اين محصول را در کشور به توليد انبوه برسانيم .

وي اظهارکرد: مقاومت در برابر ترک خوردگي، بهبود خواص رئولوژيکي و خواص فيزيکي، مقاومت در برابر آسيب‌هاي رطوبتي و ترميم آسيب‌ديدگي‌ها با عمر چند برابر از جمله مزيت‌هاي توليد قير ترميم‌شونده است .

وي ضمن اشاره به اين موضوع که قير ترميم‌شونده در مناطقي که بارندگي زياد دارد کمترين آسيب را مي‌بيند، گفت: اين ماده خاصيت کشساني دارد و وقتي با قير خالص ترکيب مي‌شود کاملاً همگن مي‌شود و با خود قير خالص هيچ فرقي ندارد .

وي بيان کرد: با توجه به مقاومت بالاي اين محصول، در فرودگاه‌ها بسيار کاربردي است و عمر طولاني در برابر آسيب‌ديدگي دارد .

قنبري يادآور شد: در صورت فراهم شدن بسترهاي لازم براي توليد انبوه اين محصول مي‌توانيم نيروي انساني جذب کنيم و اشتغال‌زايي داشته باشيم اما اکنون با توجه به کاربردي بودن اين محصول فناور، به دليل وجود مشکلات کار متوقف مانده است.



1398/02/15

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884620 بازديد کنندگان امروز : 93 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403