جایگاه نامناسب انرژی تجدیدپذیر در کشور/ انرژی تجدیدی باید به 5 درصد برسد

عضو کميسيون انرژي مجلس عنوان کرد

جايگاه نامناسب انرژي تجديدپذير در کشور/ انرژي تجديدي بايد به 5 درصد برسد

عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينکه تجديدپذيرها هنوز جايگاه خوبي در سبد انرژي کشور دست نيافته‌اند، گفت: صنعت انرژي‌هاي تجديدپذير بايد از مظلوميت بيرون بيايند .

جايگاه نامناسب انرژي تجديدپذير در کشور/ انرژي تجديدي بايد به 5 درصد برسد

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، حسين اميري خامکاني امروز در مراسم تجليل از فعالان حوزه انرژي تجديدپذير با اشاره به اينکه هنوز در بخش‌هايي به ويژه نمايندگان و سياست‌گذاران جايگاه انرژي‌هاي تجديدپذير چندان مشخص نيست، گفت: برخي اوقات حتي ديده مي‌شود که نمايندگان از انرژي‌هاي تجديدپذير استقبال نکرده و با آن مخالفت مي‌کنند .

وي با اشاره به اينکه اين صنعت انرژي تجديدپذير بايد از مظلوميت بيرون بيايد، گفت: در مجلس دغدغه اين را داريم که چرا از اين ظرفيت خدادادي استفاده نمي‌شود و چرا جايگاه مناسبي در سبد انرژي کشور ندارد .

اميري خامکاني گفت: ظرفيت زيادي در کشور وجود دارد، اما متأسفانه نفت باعث شده هنوز نتوانيم به جايگاه اصلي صنعت انرژي‌هاي تجديدپذير که همانا يک جايگاه بسيار بالاست، برسيم و بايد اين موضوع را متذکر شويم که امروز کشورهايي که آفتاب بسيار کمي دارند، به درصد بالايي در زمينه استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير رسيده‌اند. بنابراين در کميسيون انرژي تلاش مي‌شود که اين صنعت را به هر نحوي مطرح کنيم که جايگاه آن بتواند بيش از اين ارتقا يابد .

عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينکه در برنامه ششم توسعه حکم بر اين شده که بايد انرژي‌هاي تجديدپذير در سبد انرژي به 5 درصد برسد، گفت: انتظار مي‌رود که کشور هر چه سريعتر به استفاده از اين ظرفيت و بيش از 5 درصد تعيين شده دست يابد، پس اين رسالت بخش خصوصي است که اين هدف را عملياتي کند ، چرا که ما در دولت و مجلس تلاش داريم اساسنامه ساتبا و دو سازمان ديگر مربوطه را به هم گره بزنيم .

وي خاطرنشان کرد: هر بار در مورد اينکه نفت روزي از دست مي‌رود آلايندگي دارد و در شهرهاي نفت‌خيز و کلانشهرها مشکلات آلودگي هوا مواجه هستيم اما در مقابل تعداد روزهاي آفتابي و پيشرفت تکنولوژي در کشور وضعيت خوبي داريم پس نبايد کفران نعمت کنيم و بايد از اين نعمت استفاده لازم را ببريم .

به گفته وي، تکنولوژي به سمتي در حال حرکت است که استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير ارزان خواهد بود پس حيف است که ما اين صنعت را لوکس بدانيم .



1397/12/06

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884631 بازديد کنندگان امروز : 104 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403