ازرساني به ٣ هزار روستا در سال ٩٧


معاون وزير نفت در امور گاز و مديرعامل شرکت ملي گاز ايران گفت: پيش‌بيني مي‌کنيم تا پايان امسال که چهلمين سال انقلاب است 3 
هزار روستا به شبکه گاز متصل شود که اين رقم تاکنون بي‌سابقه بوده است .

حسن منتظر تربتي، معاون وزير نفت و مدير عامل شرکت ملي گاز ايران در آيين بهره برداري و کلنگ زني بيش از 1300 پروژه گاز‌رساني استان خراسان رضوي که با حضور مديران ارشد اين شرکت، استاندار خراسان رضوي و جمعي از مقامات استاني و محلي، صبح روز شنبه 13 بهمن ماه در مسجد روستاي نسر تربت حيدريه برگزار شد، با بيان مطلب فوق افزود: انقلاب ما در آستانه 40سالگي است و ما در فرهنگ‌مان 40 سالگي را سال تکميل مي دانيم .

وي افزود: بايد از تجربه 40 سالگي انقلاب به خوبي استفاده کرده و با تدبير و انديشه و درايت رو به جلو حرکت کنيم .

تربتي در ادامه سخنان خود بيان کرد: پيش از آنکه گاز به دست هر خانوار برسد در هر سال 2 هزار ليتر نفت سفيد از سوي هر خانواده مصرف مي‌شد که قيمت جهاني آن حدود 10 تا 12 ميليون تومان بود كه با جايگزين كردن آن با گاز طبيعي، اين رقم ديگر طرح ها را خوراك مي دهد .

وي ادامه داد: اما پس از رسيدن گاز به دست هر خانوار، چون مصرف آن راحت تر است، ميزان مصرف كمي بيشتر و به ميزان 2 هزار و 500 مترمکعب در سال مي‌رسد که با احتساب قيمت جهاني گاز، چيزي حدود 5 ميليون تومان هزينه ساليانه هر خانوار مي شود كه به اين ترتيب، مازاد نفت سفيد فروش رفته و هزينه گازرساني به ساير روستاها تامين مي شود .

وي ادامه داد: استفاده از بند (ق) قانون بودجه سال 1393 زمينه‌ساز آن شد تا با رسيدن گاز به صنايع و خانواده‌ها در مصرف گازوئيل و نفت سفيد صرفه‌جويي کنيم و از محل فروش آنها روستاها و صنايع بعدي را گازرساني کنيم که اين همان درايت 40 سالگي است .

تربتي در پايان گفت: اميد داريم با حمايت نمايندگان مجلس بتوانيم خدمات بيشتري را براي مردم انجام دهيم .

وي تصريح كرد: شرکت ملي گاز ايران افتخار دارد که در 40 سالگي انقلاب به پايان گاز رساني به شهرها نزديك شده است .

مهندس تربتي در پايان گفت: شركت ملي گاز ايران افتخار دارد بگويد اين شركت، انقلابي ترين صنعتي است كه مردمي‌ترين خدمات را ارايه مي دهد .



1397/11/14

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884638 بازديد کنندگان امروز : 111 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403