ضرورت تاسیس اولین پارک گوگرد صنعت پتروشیمی / تولید 7 محصول جدید با ساخت پارک گوگرد

رئيس تحقيق و توسعه پتروشيمي ايلام با اشاره به ضورت ساخت و تاسيس اولين پارک گوگرد، اعلام کرد: با توجه به ظرفيت توليد سالانه 2 ميليون تن گوگرد در پالايشگاه‌هاي گاز مي‌توان با ساخت پارک پتروشيمي گوگرد دست کم هفت محصول جديد و کليدي توليد کرد .

 به نقل از انجمن صنفي کارفرمائي صنعت پتروشيمي، «جواد قيصريان‌فرد» در تشريح ضرورت تاسيس و ساخت اولين پارک گوگرد صنعت پتروشيمي در غرب کشور، گفت: در شرايط فعلي سالانه نزديک به 2 ميليون تن گوگرد در پالايشگاه‌هاي گازي کشور توليد مى‌شود که بخش عمده‌اي از اين محصول بدون ايجاد ارزش افزوده خام به به چين، اندونزي، هند و پاکستان صادر مي‌شود .

رئيس تحقيق و توسعه پتروشيمي ايلام افزود: همزمان با خام فروشي گوگرد، در سال 2016 ايران 11 ميليون دلار ترکيبات ارگانيک گوگردي همچون سولفيدها، تيول‌ها، تيواسترها، سولفوکسيدها، سولفونات‌ها، هاليدهاي گوگردي، يک ميليون دلار گوگرد ترسيبي از هند و 137 هزار دلار کبريت از هند و امارات واردات کرده است .

اين مقام مسئول با اشاره به افت قيمت نفت و به تبع آن سقوط قيمت گوگرد در بازارهاي صادراتي ايران و جهان، تصريح کرد: اين درحالي است که کاربرد متنوع مستقيم و غيرمستقيم گوگرد در توليد اسيد سولفوريک، کودهاي شيميايي فسفاته، کودهاي ازته، الياف مصنوعي، رنگدانه ها، صنايع متالورژي، لاستيک و پلاستيک‌سازي، کاغذسازي، تصفيه نفت و گاز، مواد منفجره، رايون، معرف ها، نرم کننده رنگ، کبريت، آسفالت و بتن گوگردي، پاک کننده ها، حشره کش ها و مصارف کشاورزي رو به افزايش است .

وي با بيان اينکه کشورها به سمت تکميل زنجيره ارزش گوگرد حرکت و برنامه ريزي کرده اند، بيان کرد: پالايشگاه گاز ايلام سالانه نزديک به 120 هزارتن گوگرد توليد مي کند که بيش از 90 درصد آن به علت عدم وجود صنايع تکميلي در استان ايلام به صورت خام به خارج کشور صادر مي‌شود .

قيصريان‌فرد با تاکيد بر اينکه هم اکنون پتانسيل بالايي براي احداث صنايع تکميلي گوگرد به منظور سرمايه گذاري و ارزش آفريني و فراهم بودن شرايط بسيار مناسبي جهت ايجاد پارک کود شيميايي گوگرد در غرب کشور فراهم است، تبيين کرد: بر اين اساس با راه‌اندازي اين پارک مي توان محصولاتي همچون پوشش گوگردي، گوگرد بنتونيتي، اسيد سولفوريک، اسيد فسفريک، سولفات فسفات تريپل، دي آمونيوم فسفات، سديم تري پلي فسفات و ... را توليد کرد .



1397/10/30

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884634 بازديد کنندگان امروز : 107 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403