پرمصرف‌ترین مناطق انرژی جهان کدامند؟

آمار اداره اطلاعات انرژي آمريکا نشان داد که آسيا، خاورميانه و آفريقا بزرگترين مصرف کنندگان انرژي جهان از دهه 1980بوده اند .

طبق اطلاعات جديد، در فاصله سال 2010 تا 2016 رشد مصرف انرژي در هر کدام از اين مناطق حدود 20 درصد رشد داشت به خصوص در خاورميانه و آفريقا که ناشي از رشد اقتصادي قوي، رشد سريع جمعيت و دسترسي بيشتر به بازارهاي انرژي بود. در آسيا نيز مصرف انرژي رشد قوي داشت و اين امر با وجود افت تقاضا از سوي چين در فاصله سال 2015 تا 2016 روي داد .

آمار جديد نشان داد که نفت و ساير ميعانات نفتي تا سال 2016 پرمصرف‌ترين سوخت در سراسر جهان بود و در سبد انرژي، بزرگترين سهم را در آمريکاي مرکزي و جنوبي داشت که به 50 درصد رسيد در حالي که خاورميانه با مصرف بالاي نفت، در رتبه دوم قرار گرفت. مصرف نفت به عنوان بخشي از سبد انرژي در منطقه اوراسيا با حدود 20 درصد، کمترين ميزان بود .

در آسيا و اقيانوسيه، بزرگترين سهم در سبد انرژي به زغال سنگ (50 درصد) تعلق گرفت. اين منطقه سه مصرف کننده بزرگ جهان شامل چين، هند و استراليا را در خود جاي داده ست. اداره اطلاعات انرژي آمريکا خاطرنشان کرده که مصرف زغال سنگ تا حد زيادي به وجود منابع ديگر بستگي دارد که علت استفاده زياد اين سوخت در چين و استراليا را توضيح مي‌دهد در حالي که اروپا بزرگترين کاربر نيروي هسته اي و انرژي تجديدپذير است .

بر اساس گزارش اويل پرايس، بررسي الگوي رشد مصرف انرژي بر اساس کشورها نشان مي دهد که چين يکي از بزرگترين اقتصادهاي جهان است که در فاصله رشد 2000 تا 2016 مصرف انرژي آن رشد قابل توجهي کرد در حالي که رشد مصرف انرژي شش اقتصاد بزرگ ديگر در مدت 16 سال، نسبتا ثابت بود .



1397/10/24

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884634 بازديد کنندگان امروز : 107 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403