کاهش ۴۱ درصدی واردات نفت هند از ایران

کاهش 41 درصدي واردات نفت هند از ايران

آنطور که آمار پيگيري نفتکش‌ها نشان مي‌دهد، واردات نفت هند از ايران حدود 41 درصد کاهش يافته و به حدود 300 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر رسيده است. اين ميزان واردات نفت هند از ايران تقريبا به همان اندازه‌اي است که بر اساس معافيت تحريم‌هاي ايالات متحده عليه ايران، هند اجازه داشت از نفت ايران وارد کند .

بنابر اين گزارش در مقايسه با ما نوامبر، واردات نفت هند از ايران در ماه دسامبر 9.4 درصد افزايش داشت .

در ماه نوامبر واردات نفت هند از ايران به کمترين ميزان خود در يک سال گذشته رسيد و 41 درصد کاهش نسبت به اکتبر را تجربه کرد .

از سويي ايران به مقام ششمين تامين کننده نفت هند تنزل مقام پيدا کرد و ميدان رقابت را به عربستان سعودي، عراق و امارات متحده عربي واگذار کرد .

در ماه نوامبر واردات نفت هند از ايران به متوسط 276 هزار بشکه رسيد .

هند به همراه 7 کشور ديگر مشتري نفت ايران و چين توانستند معافيت‌هاي براي واردات نفت از ايران دريافت کنند .

اين معافيت‌ها به اين 7 کشور امکان مي‌داد بتوانند حجم واردات نفت از ايران را تا ماه مه سال 2019 کاهش دهند اما در عين حال به واردات نفت از ايران هم ادامه دهند. بر اساس اين معافيت‌ها هند اجازه داشت روزانه 300 هزار بشکه نفت از ايران وارد کند .

در ماه نوامبر ايران به رده ششم تامين کنندگان نفت هند سقوط کرد. عراق و عربستان سعودي توانستند گوي سبقت را از ايران بربايند و به مقام اول و دوم برسند در حالي که امارات متحده عربي، که در ماه اکتبر در رده ششم اين فهرست بود در ماه نوامبر به رده سوم رسيد و ونزوئلا به رده چهارم قناعت کرد. ايران هم پس از نيجريه رده پنجمي، به مقام ششم رضايت داد .

بر اساس آماري که رويترز گزارش کرده است در ماه دسامبر هم ايران ششمين تامين کننده بزرگ نفت هند بود. در حالي که در دسامبر 2017 ايران توانسته بود سومين تامين کننده بزرگ نفت هند باشد .

سهم ايران از بازار نفت هند از 11.7 درصد دسامبر2017 به 6.2 درصد دسامببر 2018 رسيد .



1397/10/24

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884627 بازديد کنندگان امروز : 100 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403