بازدید رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از کارخانه آب سنگین اراک


دکتر حشمت الله فلاحت پيشه، رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي روز يکشنبه 18 آذرماه در سفر به استان مرکزي ضمن ديدار با مسئولين استاني و سخنراني در جمع دانشجويان دانشگاه اراک، از تاسيسات توليد آب سنگين سازمان انرژي اتمي ايران در شهر خنداب بازديد نمود. وي در اين بازديد از روند آخرين تحولات و پيشرفت هاي اين کارخانه آگاهي يافته و جلساتي با مسئولين و مديران اين تاسيسات برگزار نمود. روند اجراي برجام و تعهدات جمهوري اسلامي ايران، کشورهاي اروپايي، چين و روسيه در اين جلسات مورد ارزيابي قرار گرفت .

شايان ذکر است در تاسيسات آب سنگين علاوه بر توليد محصول آب سنگين، ماده بسيار ارزشمند ايزوتوپ پايدار اکسيژن 18 توليد مي شود. اين محصول در زمينه هاي مختلف صنعتي، زيست محيطي، پزشکي و ... کاربردهاي فراوان و استراتژيک دارد .

رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس پس از بازديد از تاسيسات آب سنگين، از راکتور IR20 نيز بازديد نموده و آخرين مراحل بازطراحي اين راکتور را در تبادل نظر با مسئولين مربوطه مورد بررسي و ارزيابي قرار داد .

راکتور تحقيقاتي IR20 از واحدهاي وابسته به سازمان انرژي اتمي ايران است که در مجاورت تاسيسات آب سنگين قرار گرفته و با هدف توليد راديوداروهاي مورد نياز کشور احداث شده است. بازطراحي و بهسازي اين راکتور در جريان مذاکرات برجام مورد توافق طرفين قرار گرفته است .


1397/09/19

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884638 بازديد کنندگان امروز : 111 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403