پارک خورشیدی «صحرای تنگر» ۱۵۰۰مگاوات برق تولید می کند

انرژي خورشيدي فتوولتائيک يک منبع انرژي برخوردار از سريع‌ترين نرخ رشد در جهان است و در حال حاضر چين، هند و آمريکا عمده نيروي خورشيدي جهاني را توليد مي‌کنند .

  البته خاورميانه نيز در بخش نيروي خورشيدي قوي ظاهر شده و مزارع خورشيدي بزرگي در اين منطقه در دست ساخت و توسعه هستند. پايگاه خبري ديجيتال ترندز در گزارشي به بررسي بزرگترين مزارع خورشيدي جهان پرداخته که عبارتند از :

 1 - پارک خورشيدي صحراي تنگر

 بزرگترين مزرعه خورشيدي جهان

 موقعيت: چين

 وسعت پايگاه: 42 کيلومترمربع

 توليد: 1547 مگاوات

 پارک خورشيدي صحراي تنگر معروف به "ديوار بزرگ" نيروي خورشيدي، بزرگترين مزرعه خورشيدي جهان است. اين مزرعه خورشيدي که در صحراي تنگر واقع شده، تنها 3.25 درصد از زمين خشک اين منطقه را اشغال کرده است. 1.5گيگاوات نيرو توليد کند و با ظرفيت توليد نيروي اکثر نيروگاه‌هاي هسته‌اي رقابت مي‌کند. با فضاي زيادي که براي توسعه وجود دارد، انتظار مي‌رود تنگر در سال‌هاي آينده بزرگترين توليدکننده نيروي خورشيدي بماند .

 2 - پارک خورشيدي بادلا

 بزرگترين مزرعه خورشيدي هند

 موقعيت: هند

 وسعت پايگاه: 40 کيلومترمربع

 توليد:1365 مگاوات

 پارک خورشيدي بادلا در حال حاضر 1365 مگاوات نيرو توليد مي‌کند اما اين تاسيسات به سرعت در حال گسترش بوده و قرار است 880 مگاوات نيروي بيشتر تا مارس سال 2019 توليد کند. اين تاسيسات زماني که سال آينده به ظرفيت توليد کامل برسد، مدعي عنوان بزرگترين تاسيسات خورشيدي در جهان خواهد بود و به هند کمک مي‌کند به هدف خود براي تامين 17 درصدي از نيروي مورد نيازش از انرژي خورشيدي دست پيدا کند .

3 - پارک خورشيدي سد لانگ‌يانگشيا

 نيروي آبي تجديدپذير با خورشيد و هيدروالکتريک

 موقعيت: دشت تبت چين

 وسعت پايگاه: 28 کيلومترمربع

 توليد: 850 مگاوات

 پارک خورشيدي سد لانگ‌يانگشيا در سال 2015 تکميل شد و با سد هيدروالکتريک لانگيانگشيا به ظرفيت 1280 مگاوات يکپارچه شد. اين دو منبع توليد نيرو يکديگر را کامل مي‌کنند. نيروي خورشيدي به حفظ استفاده از آب از سوي سد کمک مي‌کند و همزمان، سد هيدروالکترويکي توليد انرژي توسط سلول‌هاي خورشيدي را متوازن مي‌کند .

4 - ويلانوئوا سولار

 بزرگترين مزرعه خورشيدي آمريکاي شمالي و جنوبي

 موقعيت: کواهويلاي مکزيک

 وسعت پايگاه: 24 کيلومترمربع

 توليد:828 مگاوات

 تاسيسات نيروي خورشيدي ويلانوئوا به طور مستمر رو به رشد بوده است و شرکت انل گرين پاور مکزيک که بر نيروگاه‌هاي ويلانوئوا نظارت دارد، همچنان به ظرفيت توليد نيرو اضافه مي‌کند و رسيدن به ظرفيت 1700 گيگاوات در سال پس از عملياتي شدن کامل اين تاسيسات 2024 است .

5 - نيروگاه خورشيدي کاموتي

 بزرگترين مزرعه خورشيد ايالت تاميل نادو

 موقعيت: تاميل نادوي هند

 وسعت پايگاه: 10 کيلومترمربع

 توليد: 648 مگاوات

 نيروگاه خورشيدي کاموتي ششمين مزرعه خورشيدي بزرگ جهان است که در ظرف مدت هشت ماه ساخته شد و750هزار نفر فراهم مي‌کند. اين تاسيسات توسط ارتشي از ربات‌ها نظافت مي‌شود .

 6 - مزرعه خورشيدي سولار استار

 بزرگترين مزرعه خورشيد آمريکا

 موقعيت: روزاموند کاليفرنيا

 وسعت پايگاه: 13 کيلومترمربع

 توليد: 580 مگاوات

 سولار استار، يکي از نيروگاه‌هاي قديمي اين فهرست است که ساختش در سال 2013 آغاز و در سال 2015 تکميل شد. اين تاسيسات شامل1.7 ميليون پنل خورشيدي است که مي‌تواند نيرو را براي تامين برق حدود 255 هزار خانه فراهم کند. سولار استار در کاليفرنيا واقع شده که در ميان ايالت‌هاي آمريکا با ظرفيت حدود 23 گيگاوات انرژي خورشيدي، پيشتاز است و اين مزرعه حدود 17 درصد از برق کاليفرنيا را تامين مي‌کند .

 7 - پارک خورشيدي محمد بن راشد آل مکتوم

 بزرگترين مزرعه خورشيدي در دست ساخت

 موقعيت: امارات متحده عربي

 وسعت پايگاه:77 کيلومترمربع

 توليد: 5000 مگاوات تا سال2030

پارک خورشيدي محمد بن راشد آل مکتوم براي آينده طرح‌هاي بزرگي دارد و توليد 1000 مگاوات نيرو را تا سال 2020 و 5000 مگاوات را تا سال 2030 هدف گذاري کرده است. نه تنها اين پارک، بزرگترين پارک خورشيدي جهان خواهد شد بلکه مرتفع‌ترين برج خورشيدي جهان را نيز خواهد داشت. اين برح260 متري، بخشي از فاز چهارم توسعه است و در 700 مگاوات توليد نيروي اين نيروگاه سهيم خواهد بود .



1397/09/05

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884616 بازديد کنندگان امروز : 89 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403