دکتر سید محمد صادق زاده: دنیا به سمت یک کره زمین ، یک خورشید و یک شبکه برق پیش میرود .

معاون وزير نيرو و رياست سازمان ساتبا که در مراسم افتتاحيه سومين کنفرانس بين المللي انرژي هاي تجديدپذير سخن مي گفت، ضمن اشاره به برنامه ها و سياست هاي حمايتي از توسعه تجديدپذير در ايران با ابلاغيه هاي اخير وزارت نيرو تحت عنوان "مصوبه تعيين شرايط صادرات برق نيروگاه هاي تجديدپذير و پاک غيردولتي خارج از کشور " و ابلاغيه "حمايت از بومي سازي فنآوري نيروگاه هاي تجديدپذيرو پاک " در کنار فرآيند خريد تضميني که در حال انجام مي باشد، توجه حضار را به اين نکته جلب نمودند :
ظرفيت قابل توجه اي از نيروگاه هاي توليد برق کشور صرفا براي پاسخ به تقاضاي حدود 300 ساعت در سال ايجاد شده است که تامين اين ظرفيت مستلزم صرف هزينه هاي قابل توجه اي براي کشور مي باشد. اين در حالي است که نتايج اخذ شده از نيروگاه هاي تجديدپذير در حال بهره برداري (نيروگاه هاي بادي و خورشيدي) نشان مي دهد که حدود 80% توليد اين نيروگاه ها در زمان اوج تقاضاي مصرف برق کشور بوده و از اين حيث مي توانند جايگزين مناسبي براي پاسخ به تقاضاها در زمان اوج مصرف برق کشور باشند. همچنين کاهش هزينه هاي توليد برق نيروگاه هاي تجديدپذير و از طرفي شرايط اقليمي کشور ايران بلحاظ برخورداري از پتانسيل هاي فراوان براي احداث  نيروگاه هاي تجديدپذير با توجه به چالش محدوديت منابع آبي در کشور از جمله مواردي هستند که اهميت توسعه نيروگاه هاي تجديدپذير را بيشتر از پيش نمايان مي سازند .وي در پاسخ به سئوالات سرمايه گذاران بخش خصوصي نيروگاه هاي تجديدپذير در خصوص تصميم گيري براي اعلام تعرفه هاي خريد تضميني اعلام نمود، وزارت نيرو براي حمايت از آنها پس از تثبيت شدن نرخ ارز تصميم متناسب اخذ خواهد نمود .



1397/07/30

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884638 بازديد کنندگان امروز : 111 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403