علاقمندی ایران به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

رئيس سازمان ساتبا از علاقه ايران نسبت به جذب سرمايه‌گذاري خارجي به منظور صادرات برق تجديدپذير و پاک علاوه بر تامين نياز داخلي خبر داد .

به‌گزارش دفتر روابط عمومي و امور بين الملل ساتبا: سيدمحمد صادق‌زاده، معاون وزير نيرو و رئيس سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري انرژي برق (ساتبا) که به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران در دومين نشست کشورهاي حاشيه اقيانوس هند (آيورا) شرکت کرده است، در اين نشست به بيان سياست‌ها و برنامه‌ها و عملکرد ايران در زمينه توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير و اهميت انتقال و توسعه فنآوري و جذب سرمايه گذاري خارجي در اين زمينه پرداخت. وي در اين نشست به استقبال سرمايه‌گذاران و به بهره‌برداري رسيدن 85 نيروگاه مگاواتي و 2000 نيروگاه کوچک مقياس و در دست ساخت بودن همين تعداد نيروگاه ديگر طي دو سال اخير در کشور اشاره کرد .

رئيس سازمان ساتبا در اين نشست اعلام کرد: 11 خط توليد تجهيزات انرژي‌هاي تجديدپذير از جمله 5 خط توليد پانل‌هاي خورشيدي و 2 خط توليد نيروگاه‌هاي بادي و تعداد ديگري در زمينه ساير تجهيزات اصلي در کشورمان ايجاد شده است. در اين نشست رئيس سازمان ساتبا براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي به منظور صادرات برق تجديدپذير و پاک علاوه بر تامين نياز داخلي اعلام آمادگي کرد .

لازم به ذکر است کشورهاي حاشيه اقيانوس هند شامل 21 کشور است که يک سوم جمعيت جهان را شامل مي شوند و طي سال‌هاي اخير استقبال بسيار گسترده‌اي از توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير داشته‌اند .

اين گزارش مي افزايد، معاون وزير نيرو و رئيس سازمان ساتبا در خلال برگزاري اين اجلاس در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران اشاره کردند :

با توجه به کاهش هزينه هاي توليد انرژي از منابع تجديدپذير در دنيا و بويژه در ايران بدليل برخورداري از استعداد فراوان منابع انرژي هاي تجديدپذير، اين توانمندي را در اختيار کشور قرار خواهد داد که از نفت و گاز براي توليد مواد با ارزش افزوده بالاتر و حفظ بازارهاي صادراتي ايران استفاده نمايد و از منابع انرژي هاي تجديدپذير که پاک هستند، آلودگي ندارند و بعلاوه آب مصرف نمي کنند و مي توانند به چالش کم آبي کشور کمک نمايند، براي توليد برق و انرژي استفاده نمايد .


1397/07/16

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884598 بازديد کنندگان امروز : 71 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403