تولید پالایشگاه های پارس جنوبی در زمستان پایدارتر شد

با راه‌اندازي پست پشتيبان فازهاي 1 تا 3 پارس جنوبي واقع در فاز يک عسلويه، برق مطمئن با ولتاژ و فرکانس پايدار براي توليد گاز در اختيار پالايشگاه‌هاي اول و دوم قرار گرفته که اين موضوع در پايدار سازي سيستم توليد گاز موثر خواهد بود .

مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران با اشاره به کلنگ‌زني پروژه اسکله خدماتي بندر سيراف، افتتاح ابنيه جديد پايانه صادراتي شرکت پالايش گاز فجرجم در اين بندر و راه‌اندازي پست پشتيبان 132 کيلوولت فازهاي يک تا سه پارس جنوبي گفت: تاکنون براي تامين برق مورد نياز پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي از نيروگاه‌هاي محلي استفاده مي‌شد که مشکلات فراوان اين نيروگاه‌ها، شرکت نفت و گاز پارس را بر آن داشت تا با احداث نيروگاهي متمرکز، به گونه‌اي مطمئن‌تر، اقتصادي‌تر و آسان‌تر، توان الکتريکي مورد نياز پالايشگاه‌ها را تامين کند .

حسن منتظر تربتي، يکي از مشکلات اجراي پروژه را هماهنگي با سازمان‌هاي مختلف برشمرد و تصريح کرد: در حين اجراي پروژه، علاوه بر تعامل با شرکت نفت و گاز پارس که تامين توان الکتريکي ورودي پست برق را بر عهده داشت، با پالايشگاه هاي مختلف مجتمع گاز پارس جنوبي به عنوان بهره‌بردار در ارتباط بوديم که ايجاد هماهنگي ميان اين مجموعه‌ها با توجه به تفاوت رويه‌هاي اداري، بسيار دشوار و زمان‌بر بود .

تربتي با بيان اينکه اين پروژه هفته گذشته با حضور معاون وزير نفت در امور گاز، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري بوشهر، فرماندار و امام‌جمعه کنگان، اعضاي شوراي شهر و مقامات محلي بندر سيراف و کنگان افتتاح شد گفت:‌ با راه‌اندازي پست پشتيبان، مي‌توان بخشي از توربين‌هاي قديمي فازهاي 1 تا 3 را که هزينه‌هاي نگهداري و مشکلات زيادي را به سيستم تحميل مي‌کنند از مدار خارج کرده و توان الکتريکي مطمئن‌ و قابل اطميناني را جهت افزايش پايداري توليد گاز طبيعي در اختيار پالايشگاه‌هاي اول و دوم قرار داد .

بهره برداري از 17 پروژه در يکسال

مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران در ادامه با بيان اين‌که اين شرکت سال گذشته هر ماه به طور ميانگين يک تا پنج پروژه را به صنعت گاز کشور تحويل داده است، گفت: سال 96 در مجموع 17 پروژه از سوي شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران به پايان رسيد و به شرکت ملي گاز ايران تحويل شد .

مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران اعلام کرد: تکميل پروژه احداث بيش از هزار کيلومتر خط لوله انتقال گاز و اتصال آن به شبکه خطوط انتقال گاز نيز از مهم‌ترين اهداف شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران تا پايان سال 97 است .

وي با بيان اين‌که اين شرکت، عمل به تعهدها و رسيدن به اهداف پيش‌رو را قابل تحقق مي‌داند، افزود: در مسير اجرا توانسته‌ايم بيشتر چالش‌ها را پشت سر گذاريم و به تعهدهاي خود عمل کنيم، البته با توجه به روندي که از ابتداي سال تاکنون پيموده‌ايم دستيابي به اهداف خود را دست يافتني مي‌دانيم .

وي، برقراري انضباط مالي، تأمين کالا از موجودي‌هاي پيشين پروژه‌ها، تسهيل فرآيندها، پيگيري‌هاي جدي مجريان و ستاد، رويکردهاي جديد در حوزه اجرا و کنترل پروژه‌ها، حمايت از سازندگان داخلي و تمرکز بر پروژه‌هايي که اولويت بيشتري دارند را از عوامل مهم دستيابي به اهداف مهم شرکت ملي گاز ايران دانست و تصريح کرد: شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران تاکنون در بحث رهبري سازماني بسيار موفق عمل کرده و توانسته حس تعلق را در لايه‌هاي گوناگون سيستم برانگيزد و کارکنان را به مشارکت در برنامه‌هاي سازمان تشويق کند.



1397/07/09

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884631 بازديد کنندگان امروز : 104 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403