دوره فلوشیپ کارشناسان کشور افغانستان در پژوهشکده کشاورزی هسته ای برگزار شد


دوره فلوشيپ کارشناسان کشور افغانستان در پژوهشکده کشاورزي هسته اي برگزار شد

دوره آموزشي فلوشيپ تعدادي از کارشناسان کشاورزي کشور افغانستان تحت عنوان "مديريت خاک و آب در کشاورزي با استفاده از فناوري هسته اي از 23 تيرماه تا 22 مردادماه سال جاري در پژوهشکده کشاورزي هسته اي کرج با موفقيت برگزار شد .

اين دوره در قالب همکاري هاي علمي و فني سازمان انرژي اتمي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي و با توجه به موفقيت آزمايشگاه اسپکترومتر گسيلي 15N در آزمون هاي متعدد کنترل کيفيت آژانس بين المللي انرژي اتمي و دانشگاه واگنينگن هلند در خصوص تعيين نسبت ايزوتوپي 14N /15N در نمونه هاي بيولوژيک و نيز با توجه به تجربيات کارشناسان گروه پژوهشي مهندسي آب و خاک در پروژه هاي متعدد رديابي ايزوتوپي (در قالب پروژه هاي ملي و منطقه اي همکاري هاي فني با آژانس) برنامه ريزي شد .

اين دوره طي برنامه جامع آموزشي شامل 24 جلسه سخنراني، 28 ساعت فعاليت مزرعه اي و 30 ساعت فعاليت آزمايشگاهي برگزار شد .

در دوره فلوشيپ که همراه با بازديد مسئولاني از افغانستان و آژانس از فعاليت هاي پژوهشکده کشاورزي کرج صورت گرفت، شرکت کنندگان از روند و محتواي آموزش ها ابراز رضايت کرده و در پي انجام مذاکراتي در خصوص توسعه همکاري ها، مسئولان دو طرف مصمم به همکاري در برگزاري دوره هاي مختلف تخصصي در حوزه کشاورزي هسته اي شدند .

از جمله مواردي که در اين دوره آموزشي تخصصي انجام شد مقايسه کارآيي مصرف کود نيتروژني در ارقام مختلف گياه گندم با استفاده از فناوري رديابي ايزوتوپي 15N ، ارزيابي آبشويي نيترات و آمونيوم نشاندار در خاک با استفاده از فناوري micro diffusion و کارآيي مصرف آب با استفاده از دستگاه هاي نوترون متر بود که از کارشناسان شرکت کننده در دوره خواسته شد تا موارد آموزش داده شده را در قالب پروپوزال جهت انجام پژوهش در افغانستان ارائه نمايند .



1397/06/19

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884616 بازديد کنندگان امروز : 89 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403