شمارش معكوس براي افتتاح پروژه مخابرات خط لوله سوم گاز آذربايجان

افتتاح سيستم مخابراتي خط لوله سوم آذربايجان به عنوان دومين پروژه مخابرات اكتيو فيبر نوري شركت ملي گاز ايران، افق روشني را در راه رسيدن به اهداف كلان مخابراتي اين مجموعه ترسيم مي كند .

مجري طرح ديسپچينگ و مخابرات در شركت مهندسي و توسعه گاز ايران از راه اندازي قريب الوقوع پروژه مخابراتي خط لوله سوم گاز آذربايجان خبر داد و گفت: پروژه مخابراتي اين خط به طول 940 كيلومتر از ايستگاه ساوه شروع شده و با گذر از استان‌هاي مركزي، همدان، كردستان و آذربايجان‌غربي به ايستگاه مياندوآب مي رسد .

علي دفتريان ادامه داد: خطوط فيبر نوري پس از رسيدن به مياندوآب، به دو شاخه تقسيم شده كه يكي به سمت ايستگاه CGS در شمال اروميه مي رود و ديگري تا مرز ارمنستان (ايستگاه نوردوز) ادامه مي يابد .

وي تاكيد كرد: مخابرات خط لوله گاز سوم آذربايجان به دليل اهميت استراتژيکي که اين خط در تقويت سامانه گاز در شمال غرب كشور و  کمک به صادرات گاز تركيه دارد، بعلاوه واقع شدن در مجاورت خط صادراتي به ارمنستان و همچنين نقش‌آفريني در لوپ‌هاي مخابراتي شمال‌غرب و غرب كشور از اهميت خاصي در طرح جامع مخابراتي شرکت ملي گاز و البته دريافت اطلاعات جهت مديريت شبکه گاز توسط مديريت ديسپچينگ برخوردار است .

فيبر نوري، سريع و ايمن است

مجري طرح توسعه ديسپچينگ در ادامه با تشريح ضرورت‌هاي احداث تاسيسات مخابراتي در مجاورت خطوط انتقال گاز تصريح كرد: شركت ملي گاز براي مديريت شبكه گسترده خطوط لوله گاز كشور نيازمند ارتباطات مخابراتي است، ضمن آنكه مناطق عملياتي نيز در هنگام تعميرات، بازرسي و رفع اشكال خطوط، نيازمند ارتباط با منطقه از طريق ارتباطات بي سيم بوده و كاربران مستقر در ايستگاه‌هاي تقويت فشار و ايستگاه هاي اندازه گيري مرزي هم بسيار از اين تكنولوژي‌ بهره‌مند خواهند شد .

دفتريان با اشاره به اينكه براي پاسخ گويي به نيازهاي گوناگون همكاران صنعت گاز به بسترهاي مخابراتي، طرح جامع مخابرات شركت ملي گاز تدوين شده است، گفت: مناسب‌ترين تكنولوژي ارتباطي كه مي تواند در مجاورت خطوط لوله احداث شود، مخابرات فيبر نوري است .

وي در تشريح مزيت‌هاي فيبر نوري چنين گفت: فيبر نوري علاوه بر برخورداري از پهناي باند مناسب و سرعت بالا در تبادل داده، از ضريب امنيتي قابل توجهي برخوردار است و از نگاه سازمان‌هاي پدافندي، مناسبترين مديا براي انتقال ايمن اطلاعات به شمار مي آيد .

مجري طرح توسعه ديسپچينگ درباره ويژگي‌هاي پروژه‌هاي مجموعه تحت مسئوليتش گفت: فناوري‌هاي پيشرفته و نوين، هسته اصلي پروژه‌هاي مخابراتي را تشكيل مي دهند و ظرايف تكنولوژيك نيز بر پيچيدگي فعاليت‌ها مي افزايد، از طرف ديگر با توجه به تأثير مثبتي که طرحهاي مخابراتي و انتقال اطلاعات مي‌تواند در بالا بردن چابکي کل صنعت گاز کشور در نيل به اهداف کلان آن داشته باشد، شركت مهندسي و توسعه گاز با سال‌ها تجربه در زمينه اجراي پروژه‌هاي ارزشمند و برخورداري از كاركنان دانشي، و البته طرح ديسپچينگ و مخابرات بعنوان بازوي اجرايي شرکت در اين مقوله، مي‌تواند بهترين متولي براي تحقق اهداف مخابراتي و ديسپچينگي شركت ملي گاز به شمار آيد



1397/06/19

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884590 بازديد کنندگان امروز : 63 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403