سربلندی نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای مشارکت تولید در ساعات پیک روزهای سخت برق

در شرايط سخت اين روزهاي صنعت برق  ظرفيت ذخيره توليد نيروگاه‌ها به صفر مي‌رسد و کارکنان فداکار صنعت برق و وزارت نيرو با حداکثر توان درصدد تامين توان شبکه هستند. نيروگاه‌هاي تجديدپذير با حداکثر توليد در ساعت‌هاي پيک شبکه، ضريب ظرفيتي بالا را در ميان نيروگاه هاي شبکه سراسري به خود اختصاص داده اند

 به‌طور نمونه دريکي از ساعت‌هاي پيک امسال يعني ساعت (16) روز 11 تيرماه که پيک‌بار شبکه برق سراسري به 56گيگاوات رسيد توليد اين نيروگاه ها مطابق جدول زير بوده است :

اين  بدين معني است که در ساعت پيک تابستان وقتي به علت گرماي هوا و کمبود آب نيروگاه‌هاي فسيلي دچار کمبود توليد مي‌شوند نيروگاه‌هاي تجديدپذير با حداکثر توليد در مدار قرار مي‌گيرند. مثلاً نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي برق و انرژي خورشيدي غدير در جرقويه اصفهان نزديک به 8 مگاوات ساعت توليد در ساعت پيک داشته است. همچنين نيروگاه بادي مپنا در کهک نيز با توجه به  همزماني و انطباق رژيم باد منطقه با منحني بار مصرفي کشور ، با ظرفيت حداکثري نزديک به 88 درصد ضريب ظرفيت خود در مداربوده است . شايان‌ذکر است اين موهبت الهي نيز مختص اقليم ايران بوده که باعث تطابق ساعت حداکثر توليد اين نيروگاه‌ها و حداکثر مصرف کشور است که دليلي فني و منطقي بر توجه خاص به توسعه  نيروگاه‌هاي تجديدپذير در سياست‌هاي آتي وزارت نيرو مي‌باشد .


1397/05/03

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884631 بازديد کنندگان امروز : 104 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403