استمرار قراردادهای خرید تضمینی برق تجدید پذیر در ساتبا

پيرو انعکاس اخباري در زمينه توقف مبادله قراردادهاي تجديدپذير و پاک، دفتر روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري انرژي برق (ساتبا) به منظور شفاف سازي و رفع هرگونه ابهام در اين زمينه اعلام نمود :

قراردادهاي خريد تضميني برق تجديدپذير و پاک بر اساس الزام ماده 61 قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي که يک قانون دائمي است و آئين‌نامه اجرايي آن مصوب هيئت وزيران و همچنين در اجراي ماده 19 قانون هواي پاک و ماده 50 قانون برنامه ششم توسعه و ماده 5 قانون حمايت از صنعت برق و قانون اساسنامه سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري انرژي برق (ساتبا) منعقد مي‌گردد. بديهي است بدليل عدم تغيير قوانين بالادستي مذکور مبادله اين قراردادها کما في‌السابق و بدون هيچگونه تغييري در حال انجام مي‌باشد و توقف آن صرفا با تصويب مجلس شوراي اسلامي ممکن خواهد بود .

تا کنون بيش از600 مگاوات نيروگاه تجديدپذير و پاک به بهره‌برداري رسيده است و حدود 500 مگاوات نيروگاه ديگر در حال احداث است. اين سازمان حسب تکاليف قانوني خود موظف است براي کليه متقاضيان غيردولتي احداث نيروگاه‌هاي تجديدپذير و پاک پروانه احداث صادر و پس از دريافت مجوزهاي زمين، اتصال به شبکه و محيط زيست قرارداد خريد تضميني برق تنظيم و مبادله مي‌نمايد. اين وظيفه قانوني هم اکنون بسيار هموارتر از گذشته در حال اجراست و بحول و قوه الهي تا زماني که قوانين مربوطه در مجلس شوراي اسلامي تغيير نکند همچنان ادامه خواهد يافت. اين مهم مورد تاکيد وزير محترم نيرو بوده و وزارت نيرو مفتخر به حضور مردم و بخش خصوصي در حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير و پاک است .

نيروگاه هاي مقياس کوچک کيلوواتي که توسط مشترکين احداث مي‌گردد با حمايت و تامين منابع مالي توسط ساتبا در حال پيگيري است. بدليل پراکنده و متعدد بودن اين نيروگاه‌ها، شرکت‌هاي توزيع نيروي برق دست اندرکار مبادله قرارداد اين نيروگاه‌ها به نمايندگي از ساتبا هستند. اخيرا پيامد دريافت رونوشت نامه‌اي از شرکت توانير، براي تعدادي از شرکت‌هاي توزيع ترديدهايي در زمينه مبادله قراردادهاي کيلوواتي پديد آمد. پيآمد مراجعه متقاضيان و پيگيري دستگاه‌هاي نظارتي کشور، اين سازمان جلسه هماهنگي با شرکت توانير برگزار کرد. در اين جلسه شرکت توانير اطمينان داد که هيچگونه دستوري براي توقف مبادله قراردادهاي نيروگاه‌هاي تجديدپذير و پاک صادر ننموده است. بدين ترتيب براي رفع هرگونه شبهه در اين زمينه نامه‌اي به کليه شرکت‌هاي توزيع ارسال گرديد .

 

1397/04/23

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884587 بازديد کنندگان امروز : 60 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 15

جمعه، 28 ارديبهشت 1403