خط لوله دهگلان - میاندوآب تا پاييز امسال به بهره‌برداری مي رسد

خط لوله دهگلان - مياندوآب تا پاييز امسال به بهره‌برداري مي رسد

معاون وزير نفت و مدير عامل شرکت ملي گاز و مديرعامل شركت مهندسي و توسعه گاز از خط نهم سراسري گاز بازديد به عمل آورده و از نزديک در جريان پيشرفت اين خط قرار گرفتند .

مهندس تربتي در بازديد از اين پروژه در حد فاصل دهگلان تا مياندوآب، گفت: خط نهم سراسري يکي از خطوط سراسري انتقال گاز کشور به‌شمار مي‌رود که همانند خطوط لوله چهارم، هشتم و ششم سراسري، امکان انتقال گاز از منطقه پارس جنوبي به بخش‌هاي غربي و شمال غربي کشور را فراهم مي‌کند. اين خط لوله علاوه بر مأموريت صادرات، وظيفه پشتيباني و گازساني به مناطق غرب و شمال غرب کشور را نيز بر عهده دارد .

به گفته وي، طول خط نهم سراسري از بيدبلند تا بازرگان، حدود 1200 کيلومتر است که با 11 ايستگاه تقويت فشار گاز در نظر گرفته شده براي کل خط، حدود 4 ميليارد دلار بودجه براي آن برآورد شده است .

مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز افزود: خط نهم از منطقه بيدبلند شروع مي‌شود و با قطر 56 اينچ تا اهواز که 117 کيلومتر است، ادامه دارد. ولي ادامه مسير، از اهواز تا کوهدشت، دو قطعه شامل؛ اهواز تا دزفول و دزفول تا کوهدشت و در مجموع 340 کيلومتر و جزو اولويت هاي شرکت ملي گاز ايران است .

وي با بيان اين که طرح يادشده هم اكنون در مرحله پيمان سپاري قرار دارد، گفت: همچنين مطالعات مهندسي بيدبلند- اهواز و اهواز- کوهدشت نيز کاملاً به اتمام رسيده و فرآيند تدوين اسناد مناقصات آن در حال انجام است که به اين ترتيب، ابتدا مسير اهواز - بيدبلند و سپس اهواز - کوهدشت تا قبل از پايان سال جاري پيمان سپاري مي‌شود .

مهندس تربتي در پايان اظهار داشت: در همين راستا، گستره ابتداي خط؛ از دهگلان تا سقز به طول 124 کيلومتر را شرکت جهاد نصر کرمان به عنوان پيمانکار اجرايي طرح و از منطقه سقز تا نزديک مياندوآب روستاي ابراهيم آباد که حدود 106 کيلومتر است را شرکت ايران آروين به عنوان مجري برعهده دارند .



1397/03/28

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884638 بازديد کنندگان امروز : 111 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403