جوانگرایی و استفاده از نخبگان ضرورت دارد


وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: به موضوع حمايت از کالاي ايراني در عمل و نه فقط در شعار بايد توجه جدي شود، اين يک موضوع ملي است و ايدرو بايد در اين زمينه ماموريت خود را تدوين کند و متمرکز تر روي اين موضوع برنامه ريزي کند .

محمد شريعتمداري در نشست کاري با مديران ايدرو با اشاره به ضرورت توجه به نخبگان و جوانان افزود: جهت گيري جهان به سمت استفاده از جوانان تحصيلکرده است و جوانان بايد در اين سازمان امکان ارايه نظر و در برخي موارد تصميم گيري پيدا کنند و اين اتفاق بايد بيفتد و اين خواسته جدي من است .

شريعتمداري با تاکيد بر جهت گيري سازمان توسعه اي ايدرو بر اساس چشم انداز 1404 گفت: تبديل شدن به قطب صنعتي، علمي و فناوري در منطقه و سنجش نسبت عملکرد سازمان ايدرو با چشم انداز ضروري است . وي ادامه داد : مناسب است که هدفمند و متوازن در جهت چشم انداز حرکت کنيم .

ضرورت ايجاد فضايي جديد در صنايع بالادستي نفت و گاز

وي ايجاد يک فضاي جديد در زمينه صنايع بالادستي نفت و گاز با مشارکت ايدرو را ضروري دانست و گفت: ايدرو به جوانان ميدان دهد و با مشارکت جوانان تحصيلکرده، صنايع بالا دستي نفت را گسترش دهند و اين موضوع مهمي است و بايد براي آن برنامه ريزي عملياتي و زمان بندي شده ارايه کند .

همکاري ايدرو براي تدوين سند استراتژي صنعتي

شريعتمداري با بيان اينکه کشور داراي استراتژي توسعه صنعتي نيست و اين يک حلقه مفقوده است، تصريح کرد: ايدرو و ايميدرو بايد به سمت همکاري براي تدوين استراتژي صنعتي حرکت کنند و اين استراتژي بايد زودتر آماده شود که از معاونت طرح و برنامه وزارتخانه خواستيم که پيش نويس استراتژي صنعتي را با همکاري نخبگان، بخش خصوصي و فعالان اين حوزه تهيه کند‌ .

ضرورت شناسايي روش هاي نوين تامين مالي توسط ايدرو

وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر لزوم تامين مالي براي تحقق قانون حداکثر استفاده از توان داخل، يادآور شد: به موضوع تامين مالي بايد توجه جدي شود و سازمان ايدرو براي پيدا کردن روش هاي نوين تامين مالي و فاينانس حرکت کند و دنبال حل مشکل و راه حل هاي موضوع باشد .

ماموريت ايدرو براي حمايت از کالاي ايراني

شريعتمداري با تاکيد بر ضرورت حمايت از کالاي ايراني در عمل نه فقط شعار، گفت: اين يک موضوع حکومتي نيست و ملي است و به توليد داخل بايد بها داده شود‌ و ايدرو بايد در اين زمينه ماموريت خود را تدوين کند و متمرکز تر روي اين موضوع فکر کند .

مشارکت ايدرو براي اجراي طرح نوسازي ناوگان

وي با اشاره به طرح نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي کشور، افزود: ذخيره انرژي پنجاه درصدي، جلوگيري از آلودگي هوا و بهتر شدن سيستم لجستيک از نکات اين طرح است و بايد به سمت اينگونه سيستمهاي نيرومحرکه و پلت فرم هاي جديد حرکت کنيم و بخشي از اينها را بومي کنيم و ايدرو در زمينه اجراي اين طرح بايد مشارکت کند .

وي با بيان اينکه علاوه بر آثار مثبت و فوايد اجراي اين طرح که بر کسي پوشيده نيست، مهم ترين هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت براي پذيرش مسئوليت اجراي اين طرح، زمينه سازي براي انتقال تکنولوژي و توسعه دانش ساخت خودروهاي سنگين در داخل کشور است گفت: اگر منابع داده شود اين موضوع بايد اتفاق بيفتد که موضوع مهمي است‌ .

لزوم توسعه صنايع ريلي

شريعتمداري با اشاره به افزايش بار فولاد با ظرفيت 110 ميليون تن در آينده افزود: بايد زيرساخت هاي مناسب حمل و نقل ايجاد شود و در اين زمينه فرصت چنداني نداريم و بايد اقدامات موثر انجام شود و ما نيز حمايت خواهيم کرد .

پرهيز از تفرق صنايع نوين و فناورانه

شريعتمداري با تاکيد بر پرهيز از تفرق صنايع نوين و فناورانه گفت: همه داده هاي کشور در اين زمينه بايد تحت يک فرماندهي واحد قرار بگيرد ولي همه نمي تواند در يک سازمان جمع شود .

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: لازم است غالب فعاليت هاي سازمان در بخش هاي فناوري هاي نوين بکار گرفته شود .

وي افزود: بايد براي صنايع دريايي يک شوراي عالي تشکيل و در حال فعاليت است. وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر ضرورت توجه به ساخت داخل، تصريح کرد: کارهايي انجام شده اما ناکافي است و بايد هم از ظرفيت هاي قانوني استفاده کرد و ايدرو در زمينه تصويب قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل و قوانين مرتبط همکاري کند .



1397/02/01

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884620 بازديد کنندگان امروز : 93 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403