وزیر صنعت، معدن و تجارت :1600 میلیارد تومان جوایز صادراتی در لایحه بودجه سال 97 پیش بینی شد

وزير صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح طرح توسعه لاستيک يزد :

1600 ميليارد تومان جوايز صادراتي در لايحه بودجه سال 97 پيش بيني شد/ خودرو سازها را به خريد بيشتر از توليدکنندگان لاستيک داخلي تشويق کرديم

1600 ميليارد تومان جوايز صادراتي در لايحه بودجه سال 97 پيش بيني شد/ خودرو سازها را به خريد بيشتر از  توليدکنندگان لاستيک داخلي تشويق کرديم

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: يک هزار و 600 ميليارد تومان جوايز صادراتي در لايحه بودجه سال 97 در نظر گرفته شده که پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي به واحدهاي توليدي صادرات گرا پرداخت مي شود .

به گزارش شاتا، محمد شريعتمداري پس از بهره برداري از طرح توسعه صنايع لاستيک يزد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: طرح توسعه توليد لاستيک با 200 ميليارد تومان سرمايه گذاري راه اندازي شده است. اين واحد 9 هزار حلقه در روز و نزديک به سه ميليون حلقه در سال با وزني حدود 30 هزار تن را توليد مي کند .

وي با بيان اينکه اشتياق سرمايه گذاران به توليد نشانگر اميد آن‌ها به بازار و آينده توليد است، تصريح کرد: نرخ حمايت از توليد داخل در مقابل واردات خارجي 26 درصد است که در مقايسه با نرخ ساير کشورهاي دنيا نرخ بسيار مطلوبي است. پيشنهادات توليد کنندگان نيز در کميسيون ماده يک در حال بررسي است و اميدواريم براي حمايت بيشتر از توليد داخل ( بدون اينکه رقابت از بين برود) تعرفه را بالاتر ببريم تا از توليد داخلي لاستيک نيز حمايت شود .

خودرو سازها را به خريد بيشتر از توليدکنندگان لاستيک داخلي تشويق کرديم

شريعتمداري با اشاره به ديگر اقدامات در زمينه حمايت از توليد کنندگان لاستيک داخلي گفت: در ماه‌هاي اخير واحدهاي توليدي خودرو ساز را به خريد بيشتر از واحدهاي توليدي لاستيک داخلي مشتاق کرديم تا به جاي استفاده از لاستيک خارجي از لاستيک ارزشمند داخلي که تحت ليسانس در بازار داخلي ايران توليد مي شود، استفاده کنند .

وزير صنعت، معدن و تجارت با تأکيد بر اينکه اميد در دل مردم يزد براي توسعه صنعتي فراهم است، ادامه داد: بيش از چهار هزار و 200 تقاضاي صدور جواز تأسيس واحدهاي صنعتي جديد در اين استان وجود دارد که اين ميزان در ده ماهه امسال نسبت به ده ماهه مشابه پارسال 13 درصد افزايش داشته است و نشانگر اميدواري فعالان اقتصادي و توليد کنندگان به آينده بازار و توليد است .

شريعتمداري با اشاره به در نظرگرفتن جوايز صادراتي براي ورود به بازارهاي بين المللي در لايحه بودجه سال 97، افزود: يک هزار و 600 ميليارد تومان جوايز صادراتي در لايحه بودجه سال 97 در نظر گرفته شده که به تصويب کميسيون تلفيق نيز رسيده است و اميدواريم به تصويب مجلس شوراي اسلامي نيز برسد. جوايز صادراتي به واحدهاي توليدي به خصوص واحدهاي توليدي صادرات گرا پرداخت مي شود .

وي با بيان اينکه در بودجه 97 پيش بيني کرديم که واحدهاي توليدي صادرات گرا بتوانند از منابع بانکي سرمايه ثابت و سرمايه در گردش با نرخ هاي ارزانتر بهره بگيرند، گفت: امسال با مخلوطي از منابع موجود در صندوق توسعه ملي و بانکها تا حدود 13.5 درصد نرخ سود تسهيلات اعطايي به واحدهاي توليدي صادرات گرا را کاهش داديم که کافي نيست و بايد قدمهاي بيشتري برداشته شود. بر همين اساس به مجلس پيشنهاد داديم تا يارانه سود تسهيلات اعطايي را براي واحدهاي توليدي صادرات گرا تقديم کنيم .

وزير صنعـت، معدن و تجارت با اشاره به پيشنهاد افزايش سرمايه بانک‌ها در لايحه بودجه 97 ، افزود: با تصويب آن بانکها به کفايت سرمايه مي‌رسند و قدرت وام دهي بيشتري پيدا خواهند کرد و مشکل سرمايه در گردش واحدهاي توليدي رفع خواهد شد .


1396/11/15

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884620 بازديد کنندگان امروز : 93 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403