وزیر نیرو: ما متعهد به برنامه های دولت برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر هستیم

وزير نيرو: ما متعهد به برنامه هاي دولت براي توسعه نيروگاه هاي تجديدپذير هستيم/نيروگاه هاي خورشيدي، معيشت جايگزين در مناطق خشک کشور                                   

وزير نيرو با اشاره به اينکه نيروگاه هاي خورشيدي در مناطق خشک و نيمه خشک کشورمان مي توانند به عنوان ظرفيت مناسب براي معيشت جامعه به حساب بيايند، گفت: طبق برنامه دولت که اينجانب نيز متعهد به عملياتي شدن آن مي باشم در دولت دوازدهم ما مي بايست به ظرفيت حدود 4هزار مگاوات برسيم و اين تکليفي است که دست يافتني است .

به گزارش روابط عمومي سازمان انرژي هاي تجديدپذير و بهره وري انرژي برق(ساتبا ):

 دکتر اردکانيان که در حاشيه افتتاح اولين نيروگاه خورشيدي يزد سخن مي گفت، با بيان اينکه امروزه موضوع انرژي هاي تجديدپذير از عرصه هاي مهم توليد در کشور ما و خيلي از نقاط جهان است به ويژه با نقش مهمي که انرژي هاي تجديدپذير در کاهش آلاينده ها دارد، گفت: تکليف قانوني جمهوري اسلامي ايران در کنوانسيون پاريس اين است که حدود 4 درصد به صورت قطعي و 8 درصد مشروط ميزان آلاينده ها و دي اکسيد کربن معادل آن را کاهش دهد علاوه بر آن که در مناطق خشک و نيمه خشک ما نيروگاه هاي خورشيدي مي توانند به عنوان ظرفيت مناسب براي معيشت جامعه به حساب آمده و انرژي پاک توليد کنند .

وزير نيرو با اشاره به نقش انرژي هاي تجديدپذير درزمينه صرفه جويي در مصرف آب ، گفت: مکانيزم هاي قانوني خوبي براي خريد تضميني پيش بيني شده که با توجه دولت محترم و بويژه همکاري بيشتر سازمان برنامه و بودجه قادر خواهيم بود اين موج علاقه مندي و توجه بخش خصوصي در داخل و خارج را کماکان حفظ کنيم .

 دکتر اردکانيان با اشاره به اينکه امروز در دنيا شعار پنل بکاريم و برق درو کنيم به يک شعار جدي تبديل شده و ما نيز در وزارت نيرو حمايت خواهيم کرد که اين مهم در برنامه ششم دولت نتيجه دهد، گفت: خوشبختانه در استان ها زمينه هاي خوبي براي پرداختن به موضوع انرژي هاي تجديدپذير وجود دارد و داراي تجارب مزرعه هاي بزرگ خورشيدي در نقاط مختلف کشورمان هستيم . در عين حال که ما از تمام ظرفيت دولت و بخش خصوصي  براي مشارکت بخش خصوصي در توليد انرژي پاک استفاده خواهيم کرد

وزير نيرو در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه از اين پس علاوه بر توسعه نيروگاه ها و تامين برق لازم براي صنعت و رفع نياز هاي آن بايد مصرف را مديريت کنيم، گفت: بايد ببينيم چگونه با کمک مردم و چگونه با اتکاء اعتماد عمومي به سمت اين برويم که همانگونه که از افتتاح نيروگاه هاي جديد خوشحال مي شويم و همه را شريک ميکنيم، اين شرکتها با کمک مردم قادر شوند در مصرف برق به همين ميزان صرفه جويي کنند و از تکنولوژي هاي روز استفاده نمايند.

وي افزود: در پي اين هستيم که سيستم هايي را به بازار عرضه کنيم که مردم بتوانند با حداقل هزينه در ساعات غير پيک و ساعاتي که برق ارزان است برق مورد نيازشان را حتي در منزل ذخيره کنند و بتوانند در ساعات پيک که برق گران است از آن استفاده نمايند .


1396/11/15

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884638 بازديد کنندگان امروز : 111 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403