توان زیادی برای گسترش تعاملات با کشورهای آفریقایی وجود دارد

وزير صنعت، معدن و تجارت درباره تشکيل ستاد آفريقا پس از مدتها تعطيلي، گفت: توان زيادي براي توسعه روابط با کشورهاي آفريقايي وجود دارد و پيشنهاد مي‌شود کميته مشترکي بين اتاق ايران و دولت براي توسعه روابط با آفريقا تشکيل شود .

محمد شريعتمداري عصر سه‌شنبه در هفتاد و سومين نشست شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران، افزود: دولت به ثبات مقررات جديد و گفت وگو درباره آنها با بخش خصوصي و دستيابي به راهکارهاي مشترک و سپس تصميم گيري معتقد است .

وي درباره کتاب تعرفه، گفت: هفت هزار گروه کالايي داريم که وقتي آنها را 2 تا پنج سال با وضع تعرفه واردات تثبيت کنيم، شرايط باثباتي در کشور ايجاد مي شود .

شريعتمداري با بيان اينکه در ماه‌هاي گذشته يکي از پرسش‌ها درباره وضع مقررات جديد براي حمايت از توليد داخل يا تنظيم بازار بوده است، تصريح کرد: در حالي که دليل عمده آن مديريت و چگونگي استفاده از منابع ارزي کشور است .

مداخله در بازار ارز با هدف حفظ ثبات

وزير صنعت، معدن و تجارت حفط ثبات در بازار ارز را بسيار مهم دانست و بيان کرد: مسوولان نيز به اين موضوع معتقدند و بر اين اساس در بازار ارز مداخله مي کنند و دولت در عين حال فراز و فرود غير طبيعي ارز را به هيچ عنوان تاييد نمي کند .

مشکل تامين مالي ماشين‌هاي معدني و راهسازي

شريعتمداري ادامه داد: در گذشته با ارز ترجيحي ماشين هاي سنگين معدني و راهسازي را وارد مي‌کرديم اما امروز تامين مالي آنها کاري سخت و دشوار شده است و بايد منابع مالي ارزان تري براي تامين ماشين آلات در نظر گرفته شود که صندوق توسعه ملي مي‌تواند به کمک بيايد .

وي يادآوري کرد: برخي ماشين‌هاي سنگين بين بخش راهسازي و معدن مشترک است و از اين رو، بايد منافع هر 2 بخش را بهينه کنيم .

تشکيل ستاد آفريقا

شريعتمداري درباره تشکيل ستاد آفريقا پس از مدتها تعطيلي، تصريح کرد: توان زيادي براي توسعه روابط با کشورهاي آفريقايي وجود دارد اما تاکنون مورد توجه جدي قرار نگرفته است .

وي با پيشنهاد تشکيل کميته مشترکي بين اتاق ايران و دولت براي توسعه روابط با آفريقا، افزود: اين کميته بررسي مشکلاتي مانند مسايل بانکي، زيرساخت هاي تجاري و تاسيس مراکز تجاري در چهار نقطه به صورت جدي انجام دهد .

وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر ضرورت تشکيل شرکت‌هاي صادراتي، گفت: فقدان شرکت‌هاي صادراتي در حوزه‌هاي جغرافيايي مختلف ايران و برخي کالاهاي خاص، اثرات منفي پراکندگي ظرفيت‌هاي کشور براي صادرات و رقابت مخرب است که در نهايت به زيان صادرکنندگان تمام مي‌شود .

شريعتمداري اضافه کرد: بايد در اين زمينه به راهکار مشترکي با بخش خصوصي برسيم و براي تاسيس شرکت ها در يک تعامل و همکاري مشترک آمادگي داريم .

گفتني است که هفتاد و سومين نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي با حضور وزيران صنعت، معدن و تجارت، اموراقتصادي و دارايي، رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران، رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان بخش خصوصي برگزار شد.


1396/10/18

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884622 بازديد کنندگان امروز : 95 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 6

جمعه، 28 ارديبهشت 1403