نصب و بهره ­برداری کنتور هوشمند برق برای مشترکین بزرگ صنعتی و چاه های کشاورزی ،به همراه 5 مرکز کنترل با ظرفیت2/5میلیون مشترک


  با ابلاغ پروژه
هاي اقتصاد مقاومتي در تير ماه سال 95 به سازمان بهره وري انرژي ايران (سابا) و انجام هماهنگي با معاونت نظارت بر توزيع شرکت توانير، برنامه ريزي براي اجرا از مهرماه سال 95 آغاز و تا انتهاي آن سال حدود 100.000 کنتور هوشمند با اولويت مشترکين بزرگ و چاه­ هاي کشاورزي در 39 منطقه فعال نصب گرديد و در مجموع تا تاريخ مهرماه 96 قريب به 153000 کنتور در کل شرکت ­هاي توزيع کشور نصب و حدود 187000 کنتور جهت نصب به شرکت ­هاي توزيع نيروي برق تحويل داده شد .

   براساس اين گزارش: عمليات اجرايي تجهيز و راه اندازي 5 مرکز کنترل نيز با ظرفيت 2/5ميليون مشترک و نقطه اتصال (شامل مشترکين و جمع کننده هاي داده) آغاز و مراکز ميزبان در شهرستان­هاي مشهد، زنجان، بوشهر، اهواز و تهران با هدف ارائه خدمات به کليه شرکت­هاي توزيع برق کشور تجهيز و راه ­اندازي گرديدند .

بنابراين گزارش: در طول اجراي اين برنامه، برنامه­ ريزي و هماهنگي براي بهره گيري بهينه از اپراتورهاي مخابراتي، همچنين استفاده از فيبر شرکت توانير و نيز بستر ارتباطي شبکه دولت براي امن سازي و ايجاد بستر ارتباطي پرسرعت و مطمئن در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون در برخي از مراکز اتصال به شبکه دولت و فيبر توانير انجام گرفته و درحال بهره برداري مي­باشد .

 به نقل از اين گزارش : با نصب اين تعداد کنتور هوشمند امکان مديريت حدود 18000 مگاوات از بار شبکه فراهم شده و پيش ­بيني مي ­شود در سال جاري با استفاده از برنامه­ هاي متداول مديريت بار در تابستان حداقل 1500 مگاوات از پيک بار شبکه کاهش يابد و با تکميل پروژه و نصب 400 هزار کنتور هوشمند مشترکين ديماندي اين عدد با بالاي 2500 مگاوات پيک ­سايي برسد که صنعت برق را از سرمايه ­گذاري بيش از 3000 مگاوات نيروگاه و شبکه انتقال فوق توزيع و توزيع بي­ نياز خواهد کرد .

   اين گزارش مي افزايد: در سال هاي اخير مذاکرات و فعاليت ­هاي متعددي در زمينه واگذاري فاز دوم طرح فهام به بخش خصوصي انجام شده که ازجمله آن ­ها مي توان به تهيه و ارائه گزارش درخصوص واگذاري طرح مذکور در قالب اپراتور ملي اندازه گيري، همکاري با شرکت توانير در راستاي تنظيم تفاهم ­نامه­هاي سرمايه گذاري شرکت برق کره جنوبي (KEPCO ) در صنعت برق ايران و همکاري با شرکت برق چين (SGCC ) و برخي شرکت­ هاي داخلي در عملياتي ­سازي فاز دوم اشاره کرد. همچنين در اين گزارش به اشتغال بيش از (1000) يک هزار نفر در حوز? مهندسي، توليد تجهيزات و پيمان کاري نصب و بهره برداري اشاره شده است.


  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884608 بازديد کنندگان امروز : 81 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 15

جمعه، 28 ارديبهشت 1403