رییس ساتبا مطرح کرد؛انعقاد 2100 مگاوات قرارداد تضمینی خرید برق و 400 مگاوات تولید برق حاصل اقدامات ساتبا در دو سال اخیر

به گزارش دفتر روابط ­عمومي سازمان انرژي­هاي تجديدپذير و بهره ­وري انرژي برق (ساتبا ) :

  به­ منظور بررسي اهداف و سياست­ هاي دولت در زمينه انرژي ­هاي تجديدپذير دومين همايش اينترسولار (ايران سولار) با حضور شرکت­ هاي ايراني و خارجي مطرح در حوزه انرژي خورشيدي در تاريخ 30 آبان­ماه سال جاري در محل هتل اسپيناس پالاس تهران برگزار شد .

  براساس اين گزارش: دکتر سيدمحمد صادق ­زاده معاون وزير نيرو و رييس سازمان انرژي­ هاي تجديدپذير و بهره ­وري انرژي برق (ساتبا) در اين همايش درخصوص سياست­ هاي توسعه انرژي­ هاي تجديدپذير در ايران به ايراد سخنراني و تشريح برنامه­ هاي اين سازمان در زمينه سيستم خريد تضميني برق در راستاي دست ­يابي به هدف 5 هزار مگاوات برق تجديدپذير در ايران پرداخت .

وي گفت؛ ساتبا اولين سازماني است که فعاليت ­ها و برنامه ­هاي آن به ­صورت بنيادين بر مبناي مردم شکل گرفته و يادآور شد که اگر نيروگاهي به ­صورت دولتي احداث شود و در آن آحاد مردم و شرکت ­هاي دانش­ بنيان حضور نداشته باشند هيچ­گاه خصوصي نخواهند شد و به همين دليل يکي از عمده­ ترين سياست ­هاي ساتبا در اين خصوص بدون هيچ ­گونه گزينش و تبعيضي ايجاد حقوق و برخورد مساوي با همه اقشار علاقه­ مند ورود به حوزه انرژي بوده است .

بنابراين گزارش: رييس ساتبا در ادامه بياناتش افزود؛ برنامه ­هاي اين سازمان در دو سال اخير در زمينه خريد تضميني برق منجر به ايجاد 2100 مگاوات قرارداد تضميني برق بين ساتبا و ديگر شرکت ­هاي علاقه­ مند در اين زمينه به امضاء رسيده است. وي گفت؛ از زمان تأسيس ساتبا تاکنون درخواست ­هاي زيادي در حوزه احداث نيروگاه­ هاي تجديدپذير و خريد تضميني برق دريافت شده است. در کشور آلمان 40 درصد صدور پروانه ­ها تبديل به ساخت نيروگاه مي ­شود درحالي­که در کشور ما به دليل نو بودن اين فعاليت و سختي شرايط 10 درصد اين صدور پروانه­ ها تبديل به ساخت نيروگاه شده است که اميد است با کمک مردم و بخش خصوصي به هدف 5 هزار مگاوات توليد برق تجديدپذير مصوب مجلس دسترسي يابيم .

به نقل از اين گزارش: دکتر صادق­ زاده درباره سهم تجديدپذير در سرمايه­گذاري ­هاي انرژي گفت؛ در حوزهتجديدپذيرها حدود 4000 ميليون دلار تقاضاي سرمايه­گذاري در انرژي­هاي تجديدپذير داشته ­ايم که رقمي بسيار اميدوارکننده است. اين رقم نزديک به 40% تقاضاي سرمايه­ گذاري انرژي در سال گذشته بوده که نشان ­دهنده پتانسيل بسيار بالاي انرژي تجديدپذير در کشور مي ­باشد. تا به امروز نزديک به 2/1 ميليارد دلار انتقال سرمايه صورت گرفته و نزديک به 15 هزار اشتغال ايجاد شده که اميدواريم در آينده اين رقم به 100 هزار و يا بيش ­تر افزايش يابد .

بنابراين گزارش: ايشان در ادامه افزود؛ انرژي­ هاي تجديدپذير سال­ها ست که از حالت آزمايشگاهي و دانشگاهي خارج شده و تنها کشورها به دليل حفظ محيط زيست به آن نزديک نمي ­شوند. دکتر صادق ­زاده افزود براي کشور ما که اولين دارنده ذخيره هيدروکربن و توليدکننده انرژي است، انرژي ­هاي تجديدپذير اهميتي دوچندان دارد .

وي گفت؛ ما نياز داريم که تنوع منابع توليد انرژي خود را زياد کنيم که سوزاندن نفت و گاز که 2500 محصول مختلف حاصل آن است نشان ­دهنده ارزش مهم اين منابع مي­باشد. همان­ گونه که ما منابع ارزشمندي مثل طلا و مس را از بين نمي­بريم بايد به سمت مسيري برويم که نفت و گاز خود را نيز در راه­هاي مهم­تري مصرف کنيم. اگر مي ­خواهيم به قيمت سه سنت براي توليد برق تجديدپذير برسيم نياز داريم که مشکلات موجود را شناسايي و ريشه­ کن کنيم .

  اين گزارش مي ­افزايد: معاون وزير نيرو و رييس ساتبا در خاتمه سخنانش گفت؛ يک دفتر تازه در اين سازمان ايجاد شده که وظيفه آن هماهنگي بين دستگاهي است و اميدواريم با ايجاد اين دفتر، مشکلات موجود در زمينه امور اراضي و ديگر بخش­ها حل شود.


  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884597 بازديد کنندگان امروز : 70 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 12

جمعه، 28 ارديبهشت 1403