سرعت بخشیدن به جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ مشوق‌های صادراتی مداوم شوند

رييس مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر مداوم شدن مشوق‌هاي صادراتي گفت: بايد در زمينه جذب سرمايه‌گذاري خارجي سرعت بيشتري ايجاد کرد تا از تکنولوژي بهره‌مند شويم.

علي لاريجاني در پايان نشست فراکسيون معدن و صنايع معدني با وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه بخش معدن در کشور جدي است، تصريح کرد: همه مسؤولان از جمله مقام معظم رهبري و مجلس به موضوع معدن توجه ويژه و تأکيد دارند چرا که اين بخش پيش راه توسعه آينده کشور محسوب مي‌شود، بنابراين بايد موانع و زمينه‌هاي توسعه آن مشخص و نظرات مشورتي در اين زمينه دريافت شود.

وي با اشاره به اينکه در اين جلسه پيشنهادات سازنده‌اي ارايه شد، گفت: بايد در زمينه جذب سرمايه‌گذاري خارجي سرعت بيشتري ايجاد کرد تا از تکنولوژي بهره‌مند شويم، بايد از ظرفيت رفع تحريم‌ها استفاده کرد و در راستاي منافع کشور نسبت به جذب سرمايه‌گذاري خارجي اقدام لازم انجام شود.

لاريجاني با اشاره به مدل جديد قراردادها گفت: مدل جديد براي قراردادها دردسرها را کم خواهد کرد، هر چه زودتر روي اين موضوع کار کنيم چرا که از اين منظر به منافع کشور کمک خواهد شد و اگر لازم به حمايت و تسهيلات لازم بود مجلس کمک خواهد کرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نگراني‌هاي بخش خصوصي در زمينه بازرسي‌ها، ادامه داد: بايد نگراني در زمينه بازرسي‌ها روشن‌تر شود بنابراين بايد به طور دقيق و مکتوب موضوع به مجلس شوراي اسلامي اراشه شود تا يا به روش رفع موانع قانوني وارد عمل شويم يا جلساتي با سازمان بازرسي کشور برگزار شود تا بر اساس ملاحظات کشور در اين زمينه اقدام کنيم.

براي صندوق بيمه معادن بودجه‌اي در نظر گرفته شده است

وي همچنين به صندوق بيمه معادن اشاره کرد و گفت: براي صندوق بيمه معادن بودجه‌اي در نظر گرفته شده است که بايد به طور جدي به آن پرداخت، اين صندوق مي‌تواند حمايت‌کننده بخش‌هاي معدني باشد بنابراين در بودجه امسال از طريق لايحه موضوع مطرح شود چرا که مي‌تواند سنگر و پشتيبان خوبي براي معادن محسوب شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين از بخش‌هاي خصوصي که در زمينه معادن فعاليت مي‌کنند خواست تا ايرادات قانوني را به مجلس ارايه کنند تا در فراکسيون يا کميسيون موضوعات بررسي و اصلاحات آن در اولويت قرار گيرد.

استراتژي صادرات را به طور جدي دنبال کنيم

لاريجاني با بيان اينکه توصيه‌اي براي بخش معدني کشور دارد، گفت: اگر در زمينه صادرات کار نکنيم در کشور با مشکل مواجه مي‌شويم بنابراين بايد استراتژي صادرات را به طور جدي دنبال کنيم، اين موضوع در معدن هم وجود دارد.
وي ادامه داد: در صادرات دو نکته وجود دارد اول اينکه شرکت‌هاي بزرگ براي صادرات در نظر گرفته شود و در ادامه بايد رقابت‌ها در بخش‌هاي مختلف منفي نباشد بنابراين نيازمند ساماندهي رقابت‌هاي صادراتي هستيم.

مشوق‌هاي صادراتي مداوم شوند

رييس مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اينکه بايد مشوق‌هاي صادراتي مداوم شود، اظهار داشت: دولت تأکيد دارد که براي پرداخت بودجه جاري مجبور است از بخش‌هاي ديگر برداشت کند بنابراين لازم است در قانون پيش‌بيني شود که دو درصد از صادرات را در صندوقي براي پشتيباني از صادرکنندگان در نظر گرفته شود، پيشنهاد مي‌کنم اين موضوع به صورت دائمي انجام شود تا بخش‌هاي مختلف صادرات دغدغه عدم حضور در سال بعد را نداشته باشد.



  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884590 بازديد کنندگان امروز : 63 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403