درخواست تولیدکنندگان انرژی‌ تجدیدپذیر از دستگاه‌ های دولتی


درخواست توليدکنندگان انرژي‌ تجديدپذير از دستگاه‌ هاي دولتي

مديرعامل سازمان انرژي ‌هاي تجديدپذير با اشاره به راه‌ اندازي نيروگاه برق خورشيدي در 3 استان کشور، گفت: از دستگاه‌ هاي دولتي درخواست داريم اجازه دهند اعتبارات مربوط به اين بخش تزريق شود
.

محمدصادق ‌زاده در نشست خبري امروز با انتقاد به بي ‌توجهي به انرژي ‌هاي تجديد پذير در کشور، افزود: نفت و گاز يک کالاي با ارزش با 2500 کاربرد است؛ ولي در ايران به دليل لجاجت ‌هايي که وجود دارد، کالايي که براي 2500 کاربرد ديگر قابل استفاده است، تنها براي سوزاندن مورد بهره‌ برداري قرار مي‌گيرد .

وي با تاکيد بر اينکه آيندگان ما را نمي ‌بخشند، همانطور که ما اتفاقاتي که در دوره قاجاريه رخ داد نبخشيديم، ادامه داد: در دو سال اخير علي ‌رغم کاستي‌هايي که در اين زمينه داشتيم، نرخ افزايش انرژي ‌هاي تجديدپذير 7 برابر سال 94 بوده است و اين عدد نشان مي ‌دهد اگر مردم وارد فعاليتي شوند، گام‌ هاي موثري برداشته خواهد شد .

صادق‌ زاده توسعه انرژي تجديدپذير در کشور را منوط به توسعه و اصلاح اقتصاد اين حوزه دانست و يادآور شد: 100 مگاوات نيروگاه خورشيدي با اعتبارات مردمي و بدون حضور سرمايه ‌گذاري‌ نهادهاي خارجي راه‌اندازي شده است که از آن جمله مي ‌توان به نيروگاه‌ هاي خورشيدي استان‌هاي همدان، کرمان و اصفهان اشاره کرد .

به گفته وي، راه‌ اندازي اين نيروگاه‌ ها با مشارکت سرمايه ‌گذاراي افراد خارجي بود نه سازمان ‌ها و بانک‌ هاي جهاني .

مدير عامل سازمان انرژي ‌هاي تجديدپذير با اشاره به توانمندي ‌هاي ايجاد شده در زمينه فناوري ‌هاي مرتبط با انرژي ‌هاي تجديدپذير، اظهار کرد: در حال حاضر مبلغ 50 ريال بابت عوارض انرژي ‌هاي تجديدپذير و برق روستايي اخذ مي ‌شود و بر اساس قانون بايد 100 درصد مبالغ واريز شده صرف توليد برق تجديدپذير شود که اين امر محقق نشد .

وي در اين باره توضيح داد: از مبلغ 1100 ميليارد توماني که بابت عوارض پرداخت شده است، تنها 500 ميليارد تومان آن وصول شد که از اين ميزان تنها 34 ميليارد تومان به بخش انرژي ‌هاي تجديدپذير اختصاص يافت و مابقي آن در حساب خزانه بلوکه شده است .

صادق ‌زاده اضافه کرد: ما از دستگاه‌ هاي دولتي خواهش داريم که در حوزه تجديدپذيرها اقدامي نکنند و اجازه دهند اعتبارات مربوط به اين بخش تزريق شود.



  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884598 بازديد کنندگان امروز : 71 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403