۲۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید، صنعتی هستند


وزير صنعت، معدن و تجارت
20 درصد از شرکت‌هاي دانش بنيان تاييد شده را صنعتي دانست و گفت: راه اندازي فناوري‌هاي نوين و نوين سازي فعاليت‌هاي موجود بايد به صورت همزمان در دستور کار قرار بگيرد و در استفاده از اين گونه فعاليت‌ها موضوع مهم اشتغال نيز فراموش نشود .

محمد شريعتمداري در جلسه مشترک با معاون علمي و فناوري رييس جمهوري با تأکيد بر تأثير فعاليت‌هاي دانش بنيان و فناورانه در توليد و اشتغال به خصوص در حوزه‌هاي صنعتي، افزود : بايد سهم استفاده از منابع موجود کشور را به حداقل برسانيم و به سمت فعاليت‌هاي دانش بنيان، فناورانه و کسب و کارهاي نوين مانند استارت آپ‌ها با هدف دستيابي به بهره روي بيشتر حرکت کنيم .

 

20 درصد از شرکت هاي دانش بنيان مورد تاييد، صنعتي هستند

وي با اعلام اينکه 20 درصد از شرکت‌هاي دانش بنيان  تاييد شده موجود در کشور به صورت 100 درصد صنعتي هستند، تصريح کرد: از معاونين ذيربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته ام تا فعاليت‌هاي خود را در اين حوزه براي حمايت از اين گونه فعاليت‌هاي نوآورانه بيشتر کنند .

شريعتمداري حرکت در مسير فعاليت‌هاي دانش بنيان و کسب و کارهاي نوين را يک نياز و ضرورت براي کشور توصيف کرد و گفت: به حمايت و همکاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نياز داريم، تا بتوانيم فعاليت‌هاي خود را بر اين پايه استوار کنيم .

 

تأثيرگذاري فناوري‌هاي نوين در اکتشاف معادن و پهنه‌هاي معدني

وزير صنعت، معدن و تجارت با تأکيد بر تأثيرگذاري ورود فناوري‌هاي نوين در زمينه اکتشاف معادن و پهنه‌هاي معدني، تصريح کرد: در حوزه اينترنت اشيا و موضوع شهرک‌هاي صنعتي هوشمند نيز استفاده از اين گونه روش‌ها مؤثر خواهد بود
 

در استفاده از فعاليت‌هاي فناورانه موضوع اشتغال فراموش نشود

شريعتمداري شروع فناوري‌هاي نوين و نوين سازي فعاليت‌هاي موجود را دو اولويت استفاده از فعاليت‌هاي دانش بنيان و فناورانه دانست و يادآور شد: در همه صحنه‌ها بايد به موضوع اشتغال توجه کرد و در  استفاده از فناورري‌هاي نوين نيز اين موضوع نبايد فراموش شود .

وي همچنين تاکيد کرد: بنگاه‌هاي حوزه صنعت، معدن و تجارت براي ايجاد ارزش افزوده  و بهره وري بيشتر در تمامي مراحل فعاليت خود از مديريت عمليات تا نرم افزارهاي مورد استفاده و نيروي انساني مي‌توانند از فناوري‌هاي نوين بهره مند شوند و وضعيت بهتري به دست آورند .

 

شرکت‌هاي دانش بنيان در حوزه توزيع کالا اتفاق‌هاي خوبي رقم مي‌زنند

معاون علمي و فناوري رييس جمهور نيز در اين جلسه با اعلام اينکه در دو سال گذشته بيش از 2 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي در حوزه فناوري جذب شده است، افزود: بروکراسي اداراي و سيستم تأمين مالي دو مشکل شرکت‌هاي دانش بنيان و کسب و کارهاي فناورانه است که بايد مورد توجه بيشتري قرار بگيرد .

سورنا ستاري با اشاره به اينکه استارت آپ‌ها حوزه جديدي در ارايه خدمات ايجاد کرده اند، تصريح کرد: با حمايت وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌هاي دانش بنيان و فناورانه در حوزه توزيع کالا مي توانند اتفاق‌هاي خوبي رقم بزنند و اين گونه شرکت‌ها مي‌توانند به پلت فرمي براي تنظيم بازار تبديل شوند .

 

حمايت وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌هاي فناورانه براي ورود به حوزه خودرو

وي کاهش هزينه‌ها و ورود تکنولوژي روز دنيا را دو مزيت استارت آپ‌ها و کسب و کارهاي نوين دانست و ادامه داد: با حمايت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو مي‌توان کار مشترکي در حوزه استارت آپ‌ها و شرکت‌هاي فناورانه انجام داد .

معاون علمي و فناوري رييس جمهور وضعيت شرکت‌هاي دانش بنيان و فناورانه در حوزه تکنولوژي مانند بيوتکنولوژي و تجهيزات پزشکي را مناسب ارزيابي کرد و گفت: اين شرکت ها در حوزه تکنولوژي نياز به حمايت بيشتري نسبت به حوزه خدمات دارند .

ستاري با طرح اين موضوع که شرکت‌هاي فناورانه و استارت آپ‌ها با حمايت جهاد کشاورزي در حوزه گوشت و ميوه در حال رشد هستند، اضافه کرد: حل مشکل بازار اين گونه شرکت‌ها براي حمايت از آن‌ها بايد مورد توجه ويژه اي قرار بگيرد .

 

 

تشکيل کميته مشترک براي رسيدن به نقشه راه

شايان ذکر است که در پايان جلسه قرار شد کميته مشترکي ميان وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمي و فناوري رييس جمهوري براي رسيدن به نقشه راه و زبان مشترک و نظام مند کردن همکاري‌ها تشکيل و پيگيري شود .


1396/08/14

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884587 بازديد کنندگان امروز : 60 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 15

جمعه، 28 ارديبهشت 1403