۶۲ درصد صادرات به کشورهایی است که رایزن بازرگانی داریم /جذب سرمایه گذاری خارجی اولویت مهی برای رایزنان بازرگانی است


وزير صنعت، معدن و تجارت جذب سرمايه گذاري خارجي را موضوع مهمي براي رايزنان بازرگاني دانست و گفت: هم اکنون
?? درصد صادرات کشور مربوط به کشورهاي هدفي است که در آنها رايزن بازرگاني مستقر داريم.

گزارش شاتا، محمد شريعتمداري در نشست مشترک با رايزنان بازرگاني جمهوري اسلامي ايران که عصر شنبه در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، تصريح کرد: رايزنان بازرگاني به منظور عملياتي کردن برنامه هاي اقتصادي ايران به کشورهاي هدف اعزام مي‌شوند .

وي با اشاره به فراز و فرودهاي طرح رايزنان بازرگاني از ابتدا تاکنون، افزود:  هم اکنون ?? درصد صادرات کشور مربوط به کشورهاي هدفي است که در آن ها رايزن بازرگاني داريم، اما حجم و ارزش اين مبادلات بايد افزايش يابد .

شريعتمداري نقش رايزنان بازرگاني را نيازمند بازتعريف دانست و ادامه داد: دامنه فعاليت‌هاي اين رايزنان مي تواند به ديگر حوزه ها و وزارتخانه ها افزايش پيدا کند .

وزير صنعت، معدن و تجارت با تأکيد بر لزوم پر رنگ تر شدن ارتباط رايزنان بازرگاني با سازمان‌هاي توسعه اي مانند ايدرو و ايميدرو، معاونت هاي صنعتي و معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنگاه هاي صنعتي کوچک و متوسط گفت: ارتباط تنگاتنگ رايزنان بازرگاني با اتاق هاي بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي و انجمن هاي تخصصي در بازتعريف نقش اين رايزنان مدنظر گرفته شود .

شريعتمداري ايجاد شرکت‌هاي مشترک با محوريت اتاق‌هاي بازرگاني و با کمک بخش خصوصي را به عنوان اولويت ديگري براي رايزنان بازرگاني تعريف کرد و يادآور شد: ??? صنعت وابسته به خدمات فني و مهندسي در کشور داريم که با محدويت هايي در بازار داخلي مواجه اند و رايزنان بازرگاني بايد براي صادرات در اين حوزه نيز همکاري کنند .

وي جذب سرمايه گذاري خارجي را موضوع مهمي براي رايزنان بازرگاني دانست و افزود: دو سازمان توسعه اي ايدرو وايميدرو نيز در اين حوزه مأموريت دارند .

وزير صنعت، معدن و تجارت تدوين نقشه راه و شناسايي اولويت‌ها با شناخت ويژگي هاي منطقه اي بازارهاي هدف را براي ادامه کار رايزنان بازرگاني مؤثر توصيف کرد و گفت:‌ شکل منطقه اي دادن به حضور رايزنان بازرگاني در برخي کشورها که زمينه عملي آن وجود دارد، يک راهکار مفيد خواهد بود.



  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884587 بازديد کنندگان امروز : 60 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 15

جمعه، 28 ارديبهشت 1403