به زودي خط لوله ششم سراسري به بهره برداري مي رسد


مديرعامل شركت مهندسي و توسعه گاز ايران
خط ششم سراسري يكي از استراتژيك ترين خطوط انتقال كشور است كه وظيفه انتقال گازهاي توليدي در عسلويه به ظرفيت 100 ميليون متر مكعب در روز را به استان هاي غرب و شمال غرب بر عهده دارد؛ ضمن آنكه از مسير هاي شلمچه و نفت شهر هم امكان صادرات گاز به عراق را مهيا مي كند .

حسن منتظر تربتي، مديرعامل شركت مهندسي و توسعه گاز ايران از راه اندازي خط لوله ششم سراسري قبل از فصل سرما خبر داد و  گفت: طول خط ششم سراسري از اهواز تا دهگلان 600 كيلومتر است كه در مسير خود به تقاطع رودخانه پرآب كارون مي رسد .

وي درباره ويژگي هاي پلي که براي عبور خط از رودخانه احداث شده است، گفت: براي اين منظور، ترانشه اي به طول 220 و ارتفاع 80 متر ايجاد شده كه حجم ترانشه برداشته شده به يك ميليون متر مكعب مي رسد و هم اكنون نيز تجهيزات و ماشين آلات در مرحله لوله گذاري اند .

مديرعامل شركت مهندسي و توسعه گاز ايران عرشه فلزي پل را بي نظير توصيف كرد و افزود: اين عرشه 180 متر طول دارد كه 100 متر آن به صورت عرشه فلزي اجرا شده و مابقي آن روي شمع و ستون قرار گرفته است، ضمن آنكه تناژ کل عرشه فلزي حدود 540 تن بوده و حجم عظيمي از آن بر روي پايه ها و شمع ها قرار دارد .

تربتي توضيح داد: در ابتدا قرار بود مسير لوله به صورت H.D.D از بستر كارون عبور كند كه به دليل سنگي بودن بستر كارون اين برنامه ميسر نشد و تصميم گرفتيم خط را به صورت هوايي از روي پل عبور دهيم كه  اين اقدام با وجود حجم عظيم آب در كارون عملياتي شد به گونه اي كه دو خط لوله 56 اينچ(خطوط ششم و در آينده نهم) از روي عرشه عبور مي كنند كه اين دستاورد در دنيا كم نظير است .

وي در ادامه از لوله گذاري روي عرشه در آينده نزديك خبر داد و گفت: تا كيلومتر 107 خط ششم آماده سازي شده و آماده تزريق گاز است و پيش بيني مي شود 95 كيلومتر باقي مانده نيز با اتمام مسير سازي و پيشرفت چشمگير در زمينه‌هاي حفاري كانال، جوشكاري و لوله گذاري ظرف 2 ماه آينده به بهره برداري برسد .


  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884597 بازديد کنندگان امروز : 70 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 12

جمعه، 28 ارديبهشت 1403