دکتر صالحی در سفر به روستای فردو: فردو نماد شهادت، تدین و وطن دوستی است


دکتر علي اکبر صالحي، معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي ايران روز شنبه اول مهرماه همزمان با ايام دهه اول محرم و سالگرد دفاع مقدس به روستاي شهيدپرور فردو سفر کرد و بطور سرزده از نزديک با مردم اين روستا ديدار و گفتگو کرد. ايشان با حضور در منزل چهار خانواده شهيد از جمله مادري که 8 تن از عزيزانش شامل همسر و فرزندان را تقديم انقلاب کرده بود، با آنها گفتگو نموده و از فداکاري و جانبازي مردم روستا تجليل نمود.

معاون رييس جمهور در حاشيه اين ديدارها با اشاره به وجه تسميه سايت هسته اي فردو گفت: ابتدا که تصميم گرفته شد سايت هسته اي در نزديکي شهر مقدس قم ايجاد شود، عنوان"سايت قم" مطرح شده بود. بعد در جلسه اي با حضور مسئولين نظام به پيشنهاد سردار سرلشکر فيروزآبادي به منظور حفظ جايگاه مذهبي شهر قم نام فردو مصوب شد.

دکتر صالحي افزود: اکنون فردو در دنيا نام پرآوازه اي است و بايد پرآوازه ترين روستاي دنيا باشد. روساي جمهور آمريکا بسياري از روستاهاي خودشان را نمي شناسند اما فردو را بخوبي مي شناسند.

رييس سازمان انرژي اتمي گفت: فردو نماد شهادت، تدين و وطن دوستي است و اين صفات در اين روستا متبلور است. همچنين تاسيسات هسته اي فردو نماد اقتدار ملي و "ما مي توانيم" است. نامي برازنده که ريشه در باورها و فرهنگ ما دارد.

معاون رييس جمهور در اين سفر يکروزه پس از نماز مغرب و عشاء سخناني در مسجد روستاي فردو ايراد کرد.

دکتر صالحي در ديدار هاي متعدد با خانواده هاي معظم شهداء و مردم ولايت مدار روستاي فردو به سخنان آنها گوش سپرد و به منظور رفع مشکلات روستا از جمله تکميل مجموعه ورزشي، قول مساعدت داد.

شايان ذکر است کوچه هاي فردو هر يک به نام چندين شهيد نامگذاري شده است. در اين روستا خانواده اي را نمي يابيم که شهيدي را تقديم انقلاب نکرده باشد. روستايي که در زمان دفاع مقدس کمتر از 3000نفر جمعيت داشته، 1000 نفر رزمنده به جبهه ها اعزام نموده و در طول جنگ 120 شهيد و بيش از 300 جانباز تقديم کشور نموده است که جاي تقدير دارد.


  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884597 بازديد کنندگان امروز : 70 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 12

جمعه، 28 ارديبهشت 1403