توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با فرانسه در گرو همکاریهای بانکی دو کشور است/ بر سرمایه گذاری مشترک و صادرات تاکید داریم


توسعه روابط اقتصادي و صنعتي با فرانسه در گرو همکاريهاي بانکي دو کشور است/ بر سرمايه گذاري مشترک و صادرات تاکيد داريم

وزير صنعت ،‌معدن و تجارت گفت :همکاريهاي بزرگ اقتصادي و صنعتي با کشورها به خصوص فرانسه نيازمند پشتوانه بانکي است و روابط محکم اقتصادي با سرمايه گذاري مشترک و صادرات توسعه مي بايد .

گزارش شاتا محمد شريتعمداري در ديدار با دبير دولت فرانسه در امور اتحاديه اروپا و هيات همراه افزود : عليرغم همکاريهاي خوب دو کشورايران فرانسه ،  پيش نياز اصلي اين همکاريها  نظام بانکي است که فرانسه در اين زمينه چند قدم از ما عقب تر است و بايد همکاريهاي بانکي که پايه روابط اقتصادي است به طور جدي گسترش يابد .

وي اضافه کرد : چون همکاريهاي بزرگ اقتصادي نيازمند  پشتوانه بانکي هستند  و روابط کارگزاري حتي در انتقال وجوه بين بانکي در سطوح بسيار پاييني قراردارد نياز به توسعه اين همکاريها داريم .

وزير صنعت ،‌معدن و تجارت اقدام اخير فرانسه را تاسيس بانکهايي که دوره اي فعاليت مي کنند مفيد ارزيابي کرد و گفت : اگر بانکهايي که دولت در آن سهام و سرمايه دارد مثل بانک عمومي سرمايه گذاري فرانسه پيش قدم شوند براي همکاريهاي بانکي بقيه بانکها هم تشويق مي شوند .

شريعتمداري با اشاره به حس نوستالژيک وروابط ديرينه ايران و فرانسه گفت : خوشحاليم که بعد از يک دوره نه چندان خوب  با دنياي غرب با امضاي سند برجام امروز روند رو به رشد و ترقي درروابط حاکم است .وي ادامه داد : بخصوص در جريان اخير و انتخابات اخير آمريکا اتخاذ مواضع مستقل فرانسه و توجه به اهميت توافق نامه برجام و اتکاي آن تقدير و تشکر دارد و اميدواريم رويه مستمري باشد .

شريعتمداري يادآور شد : جدي بودن همه ما به حفظ برجام به نفع توسعه همکاريهاي ايران درسطوح  ملي و منطقه اي و بين المللي و صلح  جهاني است .

خوشبختانه پس از برجام روابط ما رو به توسعه است و توتال مثل هميشه خط شکني کرد و با دو قرارداد به ايران آمد و ما از حضور شرکتهاي فرانسوي در حوزه نفت و گاز و صنعت و همکارهاي بانکي تجهيزات پزشکي و توسعه فعاليتهاي صنعتي و معدني ايران استقبال مي کنيم .

وي همکاري رنو سيتروئن براي راه اندازي مدلهاي جديد خودرو در ايران و صادرات مشترک را نمونه هاي خوب همکار دو کشور برشمرد و افزود : خريد هواپيما از شرکتها ي فرانسوي و مشارکت شرکت فرانسوي در توسعه فرودگاههاي مشهد و اصفهان  از نمونه هاي روابط است .

شريتعمداري تصريح کرد : با توجه به همکاريهايي که کشور ما يکسال گذشته با FATF  داشته و پاسخ هاي آنها در ارائه  اطلاعات مورد نياز،  انتظارخروج کامل ايران از ليست کشورهايي که دچارمحدوديت هستند را داريم که اميدواريم فرانسه حمايت کند .
وي زمينه هاي همکاري دو کشور را در زمينه هاي برق و صنايع کشور و فناوريهاي نو در حوزه توليد برق با توجه به سابقه ديرينه شرکت آلستوم فرانسه ، مترو و ‌حمل و نقل ريلي از نيازمنديهاي اساسي کشور دانست و اضافه کرد :  در زمينه سرمايه گذاري مشترک در حمل و نقل ريلي همچنين صنايع نوين ، فناوريهاي نو ؛‌تجهيزات پزشکي ،‌ICT  و وسايل مخابراتي  انرژي هاي نو،  علوم زيستي و نفت و گاز و پتروشيمي آماده همکاري مشترک هسيتم .

شريعتمداري تاکيد کرد : در اين دوره توجه ويژه به معدن خواهيم  داشت و با توجه به آمادگي  سازمان زمين  شناسي و اکتشافات معدني براي همکاري مشترک ، اکتشافات معدني مي تواند از زمينه هاي خوب همکاري دو کشور باشد

همکاري در حوزه صنايع کوچک و متوسط  ، مسائل بانکي و تبديل پسماند به  انرژي و نيز بهره برداري از آب با استفاده از فناوريهاي نو و آب شيرين کن و انتقال اب به مناطق مرکزي ازديگر زمنيه هاي همکاري ايران و فرانسه بود که شريتعمداري بدانها اشاره کرد .
وزير صنعت ،‌معدن و تجارت با اشاره به همکاريها ي خودرويي دو کشور ايران و فرانسه ياد آور شد: بايد از برند پژو در ايران حفاظت کنيم چرا که اين برند با ايرانيان عجين شده و نبايد دچارافول شود .

وي افزود : ارتقاي نام پژو  و برند رنو تنها در سايه سرمايه  گذاري مشترک و همکاريهاي تکنولوئژيک و تنظيم قرارداد مناسب براي نو کردن پلت فرم امکان پذير است .

شريعمتداري تصريح کرد : حوزه R&D در خودروسازي دو کشوربايد بيش از قبل جدي گرفته شود  و عبوراز ديوارموانع تعرفه اي و غير تعرفه اي  در سايه سرمايه گذاري مشترک  بسيار سهل و آسان است وبازار ايران در اختيار شرکتهايي است که در سرمايه گذاري با ما همراه هستند .

وي با اعلام حمايت صد در صدي از برندهايي مثل پژو گفت : سنگفرش خيابانهاي ايران الماس است مشروط به اينکه با هم سرمايه گذاري مشترک داشته باشيم .در اين نشست همچنين دبير دولت فرانسه در امور اتحاديه اروپا گفت : فرانسه کاملا معتقد به حفظ برجام است و اين فقط شعار سياسي نيست بلکه فعاليتهاي کشور ما در حفظ اين توافق نامه مهم روزانه است .

ژان باتيست لوموئن افزود : اين توافق نامه بسيارمثبت و براي تمامي طرفين منجر به همکاريهاي اقتصادي و صنعتي مي شود .
لوموئن تاکيد کرد : شرکتهاي فرانسوي مثل توتال و شرکتهاي خودروسازي در صف اول سرمايه گذاري در ايران هستند وعلاوه براين شرکتهاي فرانسوي آمادگي ارائه کالاهاي خوب و با کيفيت را به ايران دارند و بايد در اين زمينه موانع تعرفه اي وغير تعرفه اي برداشته شود .

وي گفت : دولت فرانسه در حال چاره سازي براي جبران تامين مالي پروژه ها و ايجاد ساز و کار براي اين موضوع است و اراده بسياري بر اين امر هست و جزو اولويتهاي ماست .وي با اشاره به احتمال  ملاقات روساي جمهور دو کشور در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل اظهار اميدواري کرد که اين ملاقات ها سازنده باشد و اين روابط  در سطح بالا ادامه يابد .


1396/06/28

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884613 بازديد کنندگان امروز : 86 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403