ساخت کولر آبی کم‌ مصرف بدون موتور و تسمه : بهادر خیراندیش کولر آبی ساخته که بدون موتور و تسمه و با حذف بسیاری . . .

بهادر خيرانديش کولر آبي ساخته که بدون موتور و تسمه و با حذف بسياري از قطعات ديگر کارمي کند و 80 درصد درمصرف برق و 25 درصد در مصرف آب صرفه جويي دارد.

اين کولر آبي که راندمان بالايي در خنک کردن هوا دارد با استفاده از يک مدار القايي الکترومغناطيسي که درون کولر قرار داده شده کار مي کند و حتي مي تواند با انرژي خورشيدي شارژ شود و جاهايي که برق نيست هم کاربرد دارد .

بهادرخير انديش مخترع اين دستگاه کولر آبي يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: کولر آبي کم مصرف مزاياي زيادي دارد از جمله آنکه احتمال خطر برق گرفتگي در کولر به صفر رسيده است ، اين دستگاه با ولتاژ 12 تا 24 ولت کار مي کند و خطر برق گرفتگي که تاکنون صدها قرباني از همين محل بر جاي گذاشته است را به صفر مي رساند .

اين مخترع شيرازي همچنين با بيان اينکه يک سيستم ساده الکترو مغناطيسي براي اين کولر طراحي شده است گفت: اين سيستم نقش تحريک کننده دارد و با ولتاژ پايين عمل تحريک را انجام مي دهد و با توان کم برق به کار خود ادامه مي دهد .

وي ادامه داد:يک سيستم کنترل برنامه ريزي شده توسط ميکرو کنترلر دراين کولر قرار داده شده تا عمل تحريک بموقع انجام شود و مي تواند با صرفه جويي 80 درصدي در مصرف برق و صرفه 25 درصدي در مصرف آب حتي بيشتر از کولرهاي معمولي باد توليد کند .

وي در باره مصرف برق اين کولر آبي کم مصرف گفت: از سرعت کم تا بالا دراين کولر بين 25 وات تا 120 وات انرژي مصرف مي شود و مي توان آن را در سرعت گردش متفاوت تنظيم کرد، در حالي که کولرهاي معمولي فقط دو نوع گردش تند و کند دارند .

خيرانديش با بيان اينکه مصرف برق در کولرهاي معمولي در دور بالا گاه تا 1200 وات مي رسد گفت : به اين ترتيب اين کولر کم مصرف مي تواند حتي با يک باتري معمولي شارژ شود و به کار خود ادامه دهد .

اين مخترع شيرازي درادامه با برشمردن مزاياي کولر کم مصرف آبي گفت : چون پمپ اين کولر 12 ولت است درصورت غوطه ورشدن در آب نمي سوزد، اين کولر شناور ندارد و با سنسورهاي هوشمند جريان ورودي آب را کنترل مي کند بنابر اين هيچگاه با خراب بودن شناور چکه نمي کند و آب از کولر سرريز نمي شود و آب هدر نمي رود بنا بر اين صرفه جويي کم نظيري در مصرف آب دارد .

خيرانديش همچنين گفت : يکي از خصوصيات ديگر اين دستگاه اين است که در فصل زمستان اگر گاز منو اکسيد کربن در محل سکونت پخش شود، هوشمندانه روشن مي شود و هواي پاک تزريق مي کند و مي تواند جان افراد را در اين مواقع نجات دهد .

به گفته اين مخترع شيرازي از خصوصيات ديگر اين کولر هوشمند اين است که اگر در خانه و محل سکونت به هر علتي گاز نشت کند و مواد قابل اشتعال پخش شود، فوري روشن مي شود و هوا تزريق مي کند و نمي گذارد غلظت مواد قابل انفجار و قابل اشتعال بالا برود و آتش سوزي و انفجار رخ بدهد، اين خصوصيات مي تواند علاوه بر جلوگيري از خسارات جاني و مالي کمک بزرگي به سازمان ايمني و آتش نشاني و واحدهاي بيمه گذار باشد .

وي اضافه کرد: روي همه کولر هاي آبي موجود که در حال کار است مي توان سامانه هوشمند طراحي شده را نصب کرد و بدون نياز به هزينه اضافي و با نصف قيمت کولرهاي آبي موجود در بازار مي توان از اين کولر استفاده کرد .

خيرانديش خواستار حمايت دستگاه هاي مسئول براي سرمايه گذاري و رساندن اين دستگاه به توليد انبوه شد و گفت: با توجه به گرماي کم سابقه امسال در کشور و بالا رفتن پيک مصرف در صورت همکاري دستگاه هاي مسئول اين اختراع مي تواند تا حدود زيادي در مصرف برق صرفه جويي ايجاد کند .

وي ادامه داد: قيمت آن تقريبا يک سوم کولرهاي معمولي است .

 


  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884587 بازديد کنندگان امروز : 60 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 15

جمعه، 28 ارديبهشت 1403