اوج مصرف برق به ۵۵ هزار مگاوات خواهد رسید


ساتبا با پيش ‌بيني رسيدن اوج مصرف برق به حدود
55 هزار مگاوات در تابستان خواستار مشارکت مردم براي تأمين برق پايدار شد .

به گزارش روابط عمومي شرکت پويا پرتو تبريز به نقل از وزارت نيرو؛  باتوجه به نزديک شدن به فصل تابستان و لزوم صرفه جويي در مصرف برق براي جلوگيري از خاموشي ‌هاي احتمالي کارشناسان فني ساتبا  )سازمان انرژي ‌هاي تجديدپذير و بهره وري انرژي برق) خواستار مشارکت تمامي اقشار جامعه در زمينه? صرفه جويي در مصرف برق شدند .

بر اساس اين گزارش، تابستان سال گذشته پيک مصرف برق برابر با 52 هزار و 692  مگاوات بوده و طبق پيش ‌بيني‌ هاي مسئولان وزارت نيرو اين مصرف در تابستان امسال به بيش از 54 هزار مگاوات خواهد رسيد. يکي از علل اين افزايش، استفاده گسترده از تجهيزات سرمايشي به خصوص کولرها، که حدود 30 درصد از مصرف برق بخش خانگي را به خود اختصاص مي ‌دهند، بوده وپيش ‌بيني مي ‌شود که در تابستان سال جاري مصرف برق اين نوع وسايل سرمايشي به حدود 18 هزار مگاوات برسد .

بنابراين به اعتقاد کارشناسان ساتبا همکاري و مشارکت مردم با اجراي يک‌ سري راه کارهاي ساده در تأمين برق کشور ضروري به نظر مي‌ رسد .

 بنابراين گزارش، آمارها طي ده سال گذشته از سال 85 تا 95 نشان مي‌ دهد که در 4 سال ابتدايي پيک بار عمدتاً در شب اتفاق افتاده، به طوري ‌که از سال 89  تا 95 پيک بار مصرف برق از شب به روز انتقال پيدا کرده و از 41 هزار مگاوات در سال89 به 52 هزار و 692 مگاوات در سال 95 مي‌رسد که مقدار مصرف در طول تاريخ صنعت برق بي سابقه بوده است .

به عقيده کارشناسان صنعت برق در تابستان 96 براي وجود حاشيه امنيت لازم براي پايداري خدمات نياز به 4000 مگاوات صرفه جويي در مصرف برق است.  استفاده از سايبان براي کولرهاي آبي، عايق کاري کانال کولرها، تنظيم دماي آن برروي دماي آسايش (24 تا 26 درجه)، استفاده از روشنايي ‌هاي طبيعي در روز، استفاده از لامپ‌ هاي کم مصرف و   LED ، عايق بندي مناسب تأسيسات، بهره ‌گيري از سامانه ‌هاي مديريت هوشمند، خاموش کردن تأسيسات در زمان تعطيلي ادارات ازجمله روش‌ هايي است که مي ‌تواند مصرف و هزينه‌ هاي برق مصرف کنندگان را کاهش دهد .


1396/04/04

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884598 بازديد کنندگان امروز : 71 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403