لزوم آمادگی صنعت برق برای پیک بار تابستان/ پیش بینی 20هزارمگاوات مصرف وسایل سرمایشی

وزير نيرو مي گويد، به طور ميانگين استفاده از وسايل سرمايشي از جمله کولرها حدود 30 درصد از کل مصرف برق کشور را شامل مي شود و پيش بيني اين است در تابستان سال جاري مصرف برق اين وسايل سرمايشي به حدود 20 هزار مگاوات برسد .

به گزارش ايرنا «حميد چيت چيان» در نشستي با مديران ارشد صنعت برق کشور بر لزوم آمادگي هر چه بيشتر مجموعه هاي صنعت برق براي مديريت پيک بار تابستان سال جاري تأکيد کرد.

وي اضافه کرد: بر اساس پيش بيني هاي انجام شده و با توجه به شروع زودتر فصل گرما در سال جاري به نظر مي رسد پيک بار مصرف برق در مقايسه با پيک تابستان سال گذشته با افزايش قابل ملاحظه اي روبرو باشد.

چيت چيان تصريح کرد: مقايسه ميانگين مصرف برق در هفته جاري با مدت مشابه سال گذشته نشان مي دهد حدود 3 هزار مگاوات افزايش مصرف داشتيم ، يعني اينکه ممکن است روزهاي پيک در تابستان سال جاري در مقايسه با سال هاي گذشته افزايش يابد.

وي تأکيد کرد: از راهکارهاي بسيار مهم براي کنترل پيک مصرف برق در تابستان و اجتناب از فرآيند خاموشي، همکاري بخش هاي مختلف از جمله صنايع و مشترکان خانگي و اداري براي مصرف برق در زمان هاي کم باري شبکه برق است.

وزير نيرو اظهار اميدواري کرد: در تابستان امسال نيز مردم کشورمان با صنعت برق کشور براي کاهش مصرف برق خود بويژه در زمينه وسايل سرمايشي همکاري کنند.چيت چيان تاکيد کرد: در روزهاي مانده به پيک تابستان از توانير انتظار مي رود با انجام يکسري اقدام هاي فرهنگي در سطح جامعه زمينه همکاري بيشتر مردم را با صنعت برق فراهم آورد.

به گزارش ايرنا، پيک مصرف برق در تابستان سال گذشته برابر با 52 هزار و 692 مگاوات بوده است که پيش بيني مي شود در تابستان سال جاري به حدود 55 هزار مگاوات برسد.


1396/03/13

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884620 بازديد کنندگان امروز : 93 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403