یک هزار و ۴۹۷ قلم کالا در سامانه شناسه کالا ثبت می شود

به گزارش شاتا، «يدالله صادقي» در نشست خبري با اصحاب رسانه، که به منظور رونمايي از سامانه شناسه کالا برگزارشد، اظهار کرد: با رونمايي از سامانه شناسه کالا امکان ايجاد شناسه و کد رهگيري براي کالاها به صورت الکترونيکي فراهم شد.
وي با تاکيد بر اين موضوع که انبارهاي نگهداري کالا نيز بايد نسبت به دريافت شناسه انبار در سامانه جديد شناسه کالا اقدام کنند، عنوان کرد: شفاف سازي فرآيندهاي تجاري با امکان رصد و کنترل کالا از لحظه ورود و توليد تا مرحله عرضه، با سامانه الکترونيکي شناسه کالا فراهم مي شود .

صادقي، کاهش هزينه اسناد مبادله شده، کاهش زمان و شفاف سازي بيشتر از مهمترين اهداف راه اندازي سامانه شناسه کالا دانست و افزود: کل اقلام مشمول اين قواعد يک هزار و 497 کالا خواهد بود که حدود 400 هزار قلم کالاي دارويي در حوزه پزشکي نيز بايد گام به گام وارد سامانه شوند .

وي با اشاره به اين موضوع که براي شفافيت بيشتر از سيستم هاي مالي مانند pos نيز استفاده خواهد شد، گفت: تمامي کالاهاي عرضه شده در بازار بايد شناسه کالا منطبق بر شناسنامه کالا را دريافت کنند که شناسنامه کالا خصوصيات، ابعاد و رنگ کالاها را معرفي مي کند و بين هشت تا12رقم ويژگي مختلف براي کالاها متغير است .

معاون اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسه را سبب ايجاد امکان تمايز بين کالاها در عرضه دانست و گفت: خاصيت کد رهگيري نيز اين است که امکان تمايز بين تعداد اقلام از هر کالا را فراهم مي آورد .

در پايان اين نشست خبري پس از رونمايي رسمي از سامانه، به صورت دمو و آزمايشي نحوه ثبت چند قلم کالاي مختلف براي خبرنگاران توضيح داده شد

1396/03/10

  • ماموریت شرکت بازرسی پویا پرتو

    • ماموريت ما اين است با هدف ارتقاء کيفيت، ايمني و آرامش در زندگي مردم خدمات خود را با محوريت بهبود مستمر ارائه نمائيم . موفقيت گذشته ما، مديون اعتماد، اخلاق مداري و تعهد به رعايت استانداردها است.



  • چشم انداز شرکت بازرسی فنی پویا پرتو

    • چشم انداز ما اين است که شرکت ما در سطح جهاني مترادف با کيفيت، برتري و صداقت باشد. ما ميخواهيم به دليل قابل اعتماد بودن ، مشتري گرايي و نوآوري و کيفيت مداوم خدمات شناخته شويم.





تعداد بازديد کنندگان : 884620 بازديد کنندگان امروز : 93 بازديد کنندگان دیروز : 88 کاربران آنلاین : 3

جمعه، 28 ارديبهشت 1403